![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Bra Bjornl – men du har samtidigt skapat ett hejsan svejsan problem. För alla stationen skall det finnas en hastighetsskylt före ytterst växeln. Med dina fina skyltar – dom är bra – gäller alltså högst 40 inom bangården. Sätts inte någon ny skylt ut gäller 40 i fortsättningen – inget för våra fartdårar. Du kan alltså inte köra fortare på någon bana med dina skyltar.
Det finns flexibla skyltar – 0 – 160 km/tim. Dessa har Chakz0r gjort och återfinns i Sv Tåg-skivorna. Men tiden håller på att gå ikapp dem. Liksom för Chakz0r:s övriga objekt, lutningstavlor, verktyg m m, finns varningar och fel. I min nyårsbetraktelse – 44 minuter över 12-slaget – ber jag en bön just för hans fina och för oss trainzare nödvändiga objekt. Tiden är, som sagt, på väg att hinna ikapp dem. I bilden här under från mitt senaste banbygge har jag lagt in två hastighetsskyltar, en modern och en gammal. Hastigheten kan sättas i jämna tiotal upp till 160. Den moderna kan dessutom ha tre tilläggstavlor. Skickar f ö epost till dig. Nisse |
![]() |
![]() |