![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 | ||
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
Från railsim.de: Citat:
När det gäller de kantiga spåren så är det just ett resultat av RS.com's snålhet med grafikmotorn som gör att kantutjämningen sker i spelmotorn och inte i hårdvaran på grafikkortet och då spelar det ingen roll hur du ställer in det i tex nvidias panel. När dessutom grafikmotorn är riktigt uselt optimerad och man är tvingad att gå upp till SSAA 2x2 för att börja få bort kantigheterna så sitter man istället med en fps som är på tok för låg. Detta är ju upp till RS.com att fixa och optimera och förhoppningsvis fixar dom det i någon patch framöver. Det finns dock lite att testa för att minska kantigheten och i vilket fall bibehålla viss fps som t.ex. FXAA inject http://neogaf.net/forum/showthread.php?t=439293. Detta kör jag med själv i SSAA 1x2 och får betydligt mindre kantighet på spår och annat. Observera dock att detta bara fungerar i Anti-Alias lägena med SSAA eller ingen anti alias alls(för MLAA gör det ingen skillnad). Så det kan ju vara värt att dra Anti-Alias till läget "None" och sedan installera FXAA från länken ovan och se om du märker någon skillnad både med avseende på mindre kantighet och förhoppningsvis högre fps. När du väl har FXAA installerad och simulatorn igång så kan du slå av/slå på FXAA med pause/break knappen om allt fungerar så ska du se en brutal skillnad i kantighet när du pendlar mellan de olika lägena ![]() Mja det var väl vad jag hade att tillföra men jag skulle avvakta med datorköp tills SAD har fixat sina spår och RS.com fått mer tid till diverse optimeringar och sedan ta ställning om det verkligen behövs mer krut under datorchassit.
![]() |