Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-12, 10:44   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Ynklige Yngve

1909 beslöt SJ att låta konstruera ett lokaltågslokomotiv med enmansbetjäning, säkert föga populärt bland lokförarna som nu skulle agera både förare, eldare och konduktör. Loket är rätt originellt såtillvida att vattentanken låg mellan ramarna, kolförråden i hörnena baktill i hytten, detta för att medge en dörr mitt bak på hytten och passage längs pannan för personal. övergångsbryggor fanns både fram och bak och handräcken längs gångborden. Slidstyrningen var av typ Gölsdorf, ett österrikiskt patent med mycket låg friktion. Den korta pannan (2,2 m mellan plåtarna).

Varför jag bygger Y-loket? Jo Säröbanan hade ett (5")!

Har lagt in en "buildingbox":
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 1.jpg (144.4 KB, 229 visningar)
Filtyp: jpg 2.jpg (120.6 KB, 231 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009