|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Mja det ser onekligen lite knas ut
Om du tänker så här istället gör en textur av vägen som du skulle se den uppifrån enligt modell http://www.spiralforums.biz/index.ph...&mode=threaded och sedan försöker du få mappningen av vägen att passa in på texturen(med hjälp av flatten mapping) för det känns som du har låtit mappningen vara och sedan anpassat din textur.Här har du en bra guide för hur "flatten mapping" fungerar och hur du går tillväga för att klistra ihop lämpliga delar så att du kan passa in delarna på din textur. http://cg.tutsplus.com/tutorials/aut...ct-in-3ds-max/
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
|
|