![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 393
|
![]()
Hej!
Begreppet "Waiting for track clearence" förstår jag innebörden av, men inte varför i detta fallet. Exemplet visar min standard mellan två stationer. Det lyser rött överallt utom på de två "Interception left/right" signalerna. När jag startar så får loket grönt på växelsignalen och kommer ut på linjen, men stannar vid signalen efter växeln. Som om det skulle finnas något på linjen, men det gör det inte ! MEN det konstiga är att det inte alltid är så. På en del sträckor så får loket faktiskt grönt ljus hela vägen från station till station. VARFÖR gör den inte det i detta fallet? Kan det bero på att det är för lång sträcka från station till station?? Jag kör inte med några mellansignaler utan nästa signal blir vid infarten till stationen. Finns det någon begränsning för hur långt bort nästa signal får stå? I en del fall är ljuset faktiskt grönt och då är det inte så långt till nästa station. Eller beror det på om det ligger en bro eller ett trackobjekt på linjen. Påverkar det på något sätt så man måste ha signal över bron? Tror inte det för jag har inte märkt något. Eller är det någon annan känd orsak som jag missat? Det finns inget som står i vägen för loket. Inget annat tågsätt på linjen eller så. Så jag misstänker längden på linjen/blocket. Vet någon om det finns en maxgräns för distans till nästa signal? Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
![]() |
![]() |