Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-04, 18:27   #12
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Men då måste jag få fråga, hur kan man lyckas få en 2 meters spårbit över 150 polygoner?
Visst, aurans exempelspår med rälsspik (eller modern motsvarighet) och varje sten i ballasten utmejslad kan jag tänka mig, men detta spår tror jag inte gör så mycket att det inte är lodat. Eventuellt om man tar bort sliprarna Dessutom så är det enklare att börja med en vanlig modell.

Stora vågen, kolla först så att spåret inte ligger under marken av någon anledning (man vet aldrig med gMax om det är det du använder)
Om det inte funkar så öppna contentet i explorer och editera configen för hand och byt ut build mot 2.4 eller liknande och följ sedan CCG TC3's instruktioner för spår.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009