![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Det brittiska systemet kallas AWS (Automatic Warning System) och dess enda funktion är att vara för uppkommande signaler och hastighestnedsättningar. AWS tar aldrig över kontrollen över tåget, så vida man inte missar att kvittera en varning. TPWS (Train Protection and Warning System) är ett mer avancerat system som gör ungefär samma sak, men som arbetar i "tysthet". Passerar man en signal eller hastighetstavla i för hög hastighet, och man inte gör något åt det inom 5 sekunder, får man en nödbromsning som inte kan hävas fören 1 minut efter det att tåget har stannat (Vet dock inte hur väl detta är gjort i RW, det funkar iaf så i verkligheten samt OpenBVE
![]() ![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |