![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Se följande inlägg i Downloads: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27043
Jisses vad komplicerat det hela låter som... Måste man alltså vänta 70 år innan man kan lägga ut en rutt bara för att man inte fått tag på upphovsmannen och fått godkännande?! Jag kanske låter dum som frågar, men man har ju laddat ner ett och annat i sina dar utan att kontrollera om vederbörande fått alla tillstånd. Det jag utgår från när jag laddar ner en bana, vare sig från DLS eller någon annan sida, så är det okay. Om jag sedan använder mig av saker som är nedladdade från dessa sidorna, Aurans DLS eller någon annanstans, och använder mig av dessa sakerna i min bana som jag sedan lägger ut så är det alltså olagligt? Jag kanske svarar på mig själv. Nej det är inte olagligt. Det är okay så länge jag INTE GÖR NÅGRA ÄNDRINGAR på sakerna. Det var väl rätt uppfattat? MEN OM jag gör en ändring på en sak i banan. Exempelvis målar om en fabrik och lägger annan text på skyltar etc, så måste jag först fråga om tillstånd från upphovsmannen. Och får jag inte tag på upphovsmannen inom 70 år så är det alltså STOPP. Rätta mig om jag har fel för jag tycker det är en smula komplicerat alltså. Dessutom är det tydligen så att när man lägger ut en bana som CDP så följer allt material jag har i burken med, inklusive diverse ommålningar eller ändringar på skyltar etcetera, och detta utan medgivande från upphovsmannen så blir min bana allså olaglig ![]() Således måste jag då ta bort alla sådana objekt innan jag lägger ut banan, är det så? I så fall kommer nästa fråga: Hur gör man egentligen för att lägga ut en bana lagligt. Det är kanske inte bara gå in på Content Managern och högerklicka på banans namn och skapa CDP, eller...? Ni får inte uppfatta mitt inlägg som att jag är "tyken", utan bara frågvis och osäker. ![]() Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2010-07-06 klockan 15:35. Anledning: Rättade till texten lite |
![]() |
![]() |