|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2010-02-11, 16:39 | #1 | 
| Tidigare Ruben Reg.datum: Oct 2008 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 2 907
				 |  Stångholmsrutten 
			
			Hej! Nu har jag påbörjat mitt ruttprojekt, som kommer att innehålla följande, i samma rutt: 
 Pendeltågsbanan är bara påbörjad, museibanan är nästan klar (bara lite landskap längs linjen) och fjärrtågsbanan är inte påbörjad. Ni kan se hur mycket jag har byggt genom att titta på kartan. Anledningen till att jag gör tre banor i en rutt, är för att rutten ska passa alla. På pendeltågsrutten är den högsta STHn 120 km/tim, på museibanan är den 50 km/tim och på fjärrtågsbanan 140 km/tim. Alla banor (förutom museibanan) kommer att hänga ihop med den större stationen Grimsta Central, där det kommer att finnas en stor depå för både pendel- och fjärrtåg. Museibanan är elektrifierad pga att man ska kunna köra SJ X7. Men då är det trästolpar längs linjen. Några bilder kommer här nedan, men vill ni se fler så kan ni alltid titta i Screenshots-tråden. Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-03-03 klockan 20:16. | 
|   |   |