![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
|
![]() Citat:
![]() Om vi komma med lite konstruktiv kritik så är det första jag reagerade på: - Gnistsläckaren. Din ser ut som någon slags blandning mellan en ledskenssläckare och en variant som jag bara sett på ett gotlänskt lok, där skorstenen satt uppe på ett stort rör. Din gnistsläckare borde ökas i tjocklek och flyttas ner längre i sotskåpet. Senn vet jag inte, men kanske borde skorstenen ökas något i diameter, iaf i nederkant. - Cylinderpartiet, eller framförallt slidskåpen. Dina går upp för högt ovanför gångbordet, vid en närmre titt verkar hela cylinderpartiet hamnat för högt? - Verktygsskåpet under kolboxen. Tyckte det såg konstigt ut med ett "hål" ovanför bakre buffertbalken, skulle gissa att verktygsskåpet gått från ena sidan till den andra. Det skulle ta bort detta hål. - Dina lyktor: gör "skorstenen" lite högre så ser det nog bättre ut. - Jämför din och orginalets bromsrörelse. Kolla framförallt höjderna! EDIT: Kolla även hur långt ramen går ner under axlarna, det är lite mer än på din modell iaf... Så, nu har jag fått kritisera av mig för idag, nu ska jag bli snäll, lovar! Det ser ju underbart ut! Däremot skulle jag avråda från F som nästa projekt, då du har 4 maskinerier att hålla koll på då, det gör ju knappast saken bättre att alla 4 dessutom lutar... ![]() Ett A-lok skulle ju vara trefligt annars ![]() Senast redigerad av Json den 2007-10-23 klockan 22:48. |
|
![]() |
![]() |