![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Ni som är lite äldre vet säkert vart ifrån jag tagit detta uttryck, det var när nån värmländsk politiker skulle tala som nån talesman eller nåt sa det:
HUK ER I BÄNKERA FÖR NU TAR HAN SATS Denna artikel är främst skapad för dom som delar dansbandsintresset här på forumet, jag ser det som ett rent nöje att stolt få visa mina bästa vänner för tillfället, är mycket intresserad av dansbandsmusik sedan jag var 5 år Jag har 100% tillstånd från Stellan, Erica, Kent, Ronny och Mattias som ses på dessa bilder att publicera bilder på dom En liten beskrivning: Orkestern har figurerat i dansbandssvängen sedan 1955 och firade 50 år som orkester i fjol, dom vann guldklaven, Dansbandsmusikens oskarsgala i Malung år 2004, denna tävling inleder dansbandsveckan årligen i juli Frontfiguren Erica har vunnit sångmicken 1999 och dessutom är hon även nu sveriges "Sexigaste" sångerska enligt läsarna till tidningen Får Jag Lov inklusive mig+ att dom vann årets låt 2006 med låten: När du var här från tvserien Möbelhandlarens dotter minsann! Orkestern har gjort sig känd bland annat genom sin mycket goda publikkontakt. Eget tycke: Sveriges skojigaste och trevligaste dansorkester som verkligen älskar sin publik Samtliga bilder är tagna i Söderhamns folkets hus i Gävleborgs län Söndagen den 7e januari 2007 cirka 18:00-22:00 Driftersbussen parkerad utanför dansstället ![]() Erica: Ser ut som 20, Snäll, Spexig, Söt, Trevlig, Pratglad, har superbra sångröst, bra på sax och bästa publikkontakten av alla i bandet har hon ![]() Stellan: Trevlig, Schysst, mycket bra keyboardist och Kul, en rolig detalj är att ni kan aldrig gissa vad han brukar säga när han ser mig: TJÄNARE DIN JÄVLA STÖCKHÖLMARE!!!, det är roligt att bli kallad det av en sån rolig man en rolig grej han gör varje kväll är att han kör fågelkvitter på keyboardet, när Erica sjunger om en fågel i en låt ![]() Kent: Trevlig, Bra basist, Kul och Schysst när dom efter lucia hade en spelning sa han i högtalarna när dom hade ljusstaken framme, VI HAR SATT UPP STAKEN!!! ![]() Ronny: Trevlig, Kul, Gillar buskisskämt(precis som jag), Duktig gitarrist och Sköter mellansnacket mycket bra ibland med nån fyndighet också och nåt spex kan det bli också ibland, t.ex en gång åh gud vad vi skrattade åt det så i Linköping FP fanns det ett nerhissningsbart gardin just ovanför trummorna på scenen då tog han ner det så att bara cymbalen stack fram och Mattias var där bakom och stack fram pinnen på cymbalen när det behövdes eller när Erica tappade vattenflaskan sa han högt och tydligt i högtalarna: ERICA KASTAR VATTEN!!! ![]() Mattias: God trummis, Spexig, Kul ![]() Och slutligen några blandade actionbilder ![]() Ronny ska strax få en lufstmäll i avrundningen av låten LAXÅ mer känd som Jackson genialiskt och mycket roligt översatt av Stickan Andersson ![]() Erica instängd ![]() Erica har plockat fram sin lilla svarta... SAXOFON!!! åter ett Ronny citat före låten No Matter What ![]() Stellan spelar på Keyboardet och hukar sig samtidigt wow vilken duktig speleman ![]() HA De!!! Mvh Johnny Nilsson PS Vet ni förresten att Ronny heter också Nilsson i efternamn så när vi är på samma plats så är det Ronny och Johnny Nilsson därför föreslog Ronny bara på skoj att vi skulle starta dansorkester ihop och att den då skulle heta: "Johnny Ronnys" hur go ä den då!!! DS Senast redigerad av Jonmpa den 2007-01-31 klockan 00:47. Anledning: FÖRBÄTTRING AV RUBRIK |
![]() |
![]() |