|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#11 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
Aldrig kört något svenskt i RW, vet ej om ATC finns i rutterna eller hur väl det fungerar.
Jag kan ju dock säga att i verkligheten skiljer sig det brittiska signalsystemet väldigt mycket mot det svenska, och AWS är otroligt mycket simplare än ATC. AWS består av elektromagneter i spåret, 185 meter före varje signal, som beroende på om signalen är grön eller inte skickar olika signaler. Svenska ATC å andra sidan är ett datorbaserat system som bygger på information från baliser i spåret, som avkodas av lokets dator och därmed ger föraren signal - och hastighetsbesked.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|