![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Förutom skruvomkastaren har nu hytten fått en mer svenskliknande regulator.
Med hjälp av 1. Regulatorn, 2. Omkastarskruven och 3. Förarventilen kan man nu framföra loket i CAB-mode men man får vara lätt på handen. Jag har lyckats krypköra i 3 kph så jag vet att det går. Tekniken är att lossa 3 och sen ge mycket lite ånga med 1. och sen reglera farten genom att skruva ned 2. Man kan även utnyttja 3 snabbt för att ta ned farten eller skruva 2 snabbt till lite back och sen tillbaks igen. Det krävs en hel del övning men vi kommer nog inte närmare verkligheten än så här. Enginespecen är intrimmad så att både CAB- och DCC-mode fungerar hyfsat.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|