Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 01-22-2013, 08:27 PM   #4
Nils Blid
Medlem
 
Join Date: Dec 2009
Location: Malmö
Posts: 2,055
Default

Innan jag ger mig i kast med de här signalerna är det några frågor som kliar i huvudet:

I manualen (del äldre) anges att infartssignalen skall ha fyra sken. Denna ersätts med de tre "ljussignalsemaforerna".som ställs rygg mot rygg mot utfartssignalen. Antar att man kopplar en osynig master till infartssignalen - men vad styrs den emot - för något måste den väl styras emot. Signalmarkers, osynlig klarare?

Försignaler är bra att ha. Kan man "låna" en tvåskens, JVS FSi

Hur var det f ö; fanns blocksignaler när den här tiden begav sig?

Ytterst handlar ovanstående vilket tänkande som gäller; semafor eller modernt signalsystem.

En bra testbangård finns - nämligen Mellerud (BJ, DJ, DVVJ) på 40-talet. I spårplanen finns både semaforer och ljussignaler inritade.'

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
 

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:04 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009