![]() |
If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#4 |
Medlem
Join Date: Dec 2009
Location: Malmö
Posts: 2,055
|
![]()
Innan jag ger mig i kast med de här signalerna är det några frågor som kliar i huvudet:
I manualen (del äldre) anges att infartssignalen skall ha fyra sken. Denna ersätts med de tre "ljussignalsemaforerna".som ställs rygg mot rygg mot utfartssignalen. Antar att man kopplar en osynig master till infartssignalen - men vad styrs den emot - för något måste den väl styras emot. Signalmarkers, osynlig klarare? Försignaler är bra att ha. Kan man "låna" en tvåskens, JVS FSi Hur var det f ö; fanns blocksignaler när den här tiden begav sig? Ytterst handlar ovanstående vilket tänkande som gäller; semafor eller modernt signalsystem. En bra testbangård finns - nämligen Mellerud (BJ, DJ, DVVJ) på 40-talet. I spårplanen finns både semaforer och ljussignaler inritade.' Nisse |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|