![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej
En fråga när det gäller hjul, då mer exakt ekerhjul. Jag har gjort en variant förut som innebär att jag gör en boolean union på ekrarna och fälgen. Då får jag problem som syns här: ekerhjul_problem1.jpg Som ni ser blir det en ruta utan anknytning till kanterna på fälgen. Problemet är att det blir UV mappings problem då. Så jag provade en annan metod, dvs att inte göra booelan union. Då ser det ut så här: ekerhjul_problem2.jpg Då slipper jag UV mapping problemet eftersom hjulet består av två delar. Istället får jag problemet av att få hjulet riktigt runt och jag får problem att centrera axeln. Inte i något av fallen tycker jag att hjulet ser ut riktigt som det ska - hur gör ni andra hjul? Vilket är rätt metod? |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|