![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 394
|
![]()
Läst på jobbet och inte testat.
Bilden visade ett försök med bara några baseboard som mycket riktigt har 25 meters skillnad. Helt förkastligt då det är alldeles för brant stigning. Var mest ämnat som en illustration. Jag har lagt ut 110 baseboards i lite varierande riktning (mest norrut) från Benstad till blivande Staveby. Om man slår ut skillnaden på höjd och sträcka (som skall bli någonstans kring 78 km) så blir höjdskillnaden cirka 5 meter mellan varje baseboard. Då kommer jag upp från nollan till 600 meter på dessa 78 km. Men jag vill ju ha lite mer variationen i höjden än så. Jag skall testa Pursches förslag när jag kommer hem. Frågan är dock fortfarande ställd: Hur kan de som skapat banor på höga höjder lägga till baseboard och fortfarande behålla "arbetshöjden". Det nya baseboardet ligger väl på nollan? Eller måste de göra på det enda sätt jag känner till - släta ut marken från arbetsytan och då höja nollan till arbetshöjden? Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|