![]() |
If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#736 | |
Medlem
|
![]() Quote:
Jodå det finns för södra Sverige ochså, det gäller bara att hitta rätt bitar vilket inte kan vara det lättaste... Jag har testat detta på min pensionär till dator och det funkade även på denna, så kraven behöver inte vara så jättehöga när man kör med DME... Här på denna län ken finns vidare hjälp att få: http://www.dgadv.com/dgtv/ Finns även lite program med mera man kan ladda ner. MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Nybörjare
Join Date: Jul 2004
Location: , , Sweden.
Posts: 73
|
![]()
Gratulera Mazz, Det är den femtionde sidan på din tråd,
Jag är väldigt imponerad på hur länge du har byggt LLJ och jag tror flera medlemmar vill gratulera dig. En fråga, Pinans plats har du väl döpt om från Pians station. En grej som jag inte fattar är när du säger att rutten bygger på St Anton-Innsbruk rutten. Det låter kanske lite fånigt med den här frågan men jag vet faktist inte. Last edited by marcus_spelman; 01-10-2006 at 05:36 PM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,919
|
![]()
Tror jag kan räta ut en del...
Mazz kopierade och döpte om St Anton-Innsbruk rutten, när han började bygga. Nu är det dock inte mycket kvar av den, då han lagt om nästan alla spår, bytt ut marktexturer och förlängt rutten (den är nästan dubbelt så stor nu!).
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Hedersmedlem
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
|
![]() Quote:
![]() Ja, jösses... 50 sidor, hå hå ja ja... Nåja, hoppas jag spridigt inspiritation till andra under resans gång, det har iallafall varit förhoppningen, samt att man ser att det rullar vidare framåt... (ehhh, bakåt nåra gånger, men de glömmer vi, tror jag... ![]() Ja, det stämmer med Pians plats, det är Pinans plats. Går säkert att väva in en story hur det namnet kom til i den fiktiva verkligheten... Nåja, mina namn i LLJ kommer från en "försvenskning" av originalnamnen, således är: Innarvet = Innsbruck Landbäck = Landeck Petervik = Pier... n ånting.. Antberg = St Anton etc... Andra namn på nya delar, har jag helt enkelt tagit kartboken och slagit upp den i Norrland och plockat delar av ortsnamn och satt ihop dom till nya. Arjesele har sina namnrötter således från Arjeplog och Lycksele. Leleå associerar naturligtvis till Luleå, vilket ju passar med uthamn för malm, precis som i verklighetens malmbana... Som Pierre mycke riktigt nämner, det är inte mycke kvar av originalrutten. - Alla spår är utbytta eller möjligtvis endast förflyttade. - alla marktexturer är utbytta - Byggnader står vissa kvar, några har fått nya shapar, en del är helt borttagna och ersatta i ny miljö. Originallängden av St: Anton rutten kan man se på sidan 48. Den ljusblåa sträckningen fram till SJ-banan är originalrutten, så jag skulle nog säga att längden är totalt drygt 3 gånger längre. På mitten är den dock dragen i annan sträckning, till förmån för lite längre körsträcka. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Nybörjare
Join Date: Jul 2004
Location: , , Sweden.
Posts: 73
|
![]()
Skulle vilja ha en bild Mazz på ett TKAB tåg på din rutt, inget måste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#741 |
Nybörjare
Join Date: Jul 2004
Location: , , Sweden.
Posts: 73
|
![]()
Mazz! skulle du kunna göra en rapport om vad du har gjort
med rutten under dom senaste dagarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
Hedersmedlem
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
|
![]() Quote:
![]() Det glädjer mig att du är ivrig och intresserad, men det är inte säkert att jag byggt nått på LLJ just de senaste dagarna... ![]() Har just nu lite annorlunda agenda, mest beroende på att dygnet bara har 24 timmar... dumt... Det jga arbetar med just nu är följande: - Stationshuset i Sala. Jag var i Sala i helgen och tog bättre texturbilder än de jag hade tidigare. Passade på att mäta upp byggnaden likaså, jag var inte nöjd med uppmätning via tegelpannor som jag tidigare gjort. - C3-vagnen. Nästa släpp-objekt. - Du-loket. Nya texturbilder fixade, så den ska arbetas en hel del med. - Terrängmodeller. Här kom vi in på mer direkta LLJ-arbeten faktiskt. På LLJ har jag senaste tiden planerat återbyggnaden av Innarvet, sedan borttagningen av dynamiska spåren. Inarvet va en av de första stora stationerna och dyn-track var använda flitigt och i ganska långa längder. Så, tror jag nämnde det tidigare, centralstationen ska justeras och läggas utan dynamiska spår, samt att plattformarna ska bli längre. Perrongerna och statioonsbyggnad ska bli helt anpassade egenbyggda grejer för Innarvet, både för att hålla antal objekt på rimliga nivåer och för at kunna göra lite svängda perronger, så som det ofta ser ut i verkligheten, sällan dom är helt raka egentligen. Så, inte mycket operativt egentligen på LLJ således och som jag sagt tidigare så är det lång-projekt och en del 3D-byggen ska ut inom snar framtid först innan jag sätter full prio på LLJ. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Nybörjare
Join Date: Jul 2004
Location: , , Sweden.
Posts: 73
|
![]()
Har du byggt nånting eller har du planerat under dom senaste dagarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 |
Nybörjare
Join Date: Jul 2004
Location: , , Sweden.
Posts: 73
|
![]()
Du håller väl inte på och glömma bort rutten Mazze!
Jag bara väntar och väntar på rutten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Hedersmedlem
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
|
![]()
Ummm... va? LLJ, va e de?
![]() Hihi, nära, LLJ lär jag nog minnas så länge jag lever... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Moderator
Join Date: Dec 2002
Location: Jönköping
Posts: 2,867
|
![]() Quote:
![]() En annan sitter lika glad i hågen var dag och hoppas på att få se lite LLJ bilder, förstår inte hur du lyckas skapa den naturen och allt kring det! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Hedersmedlem
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Hedersmedlem
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
|
![]()
Lite tankar så hår i vår-värmen på LLJ då... Tankar som för en gångs skull är väldigt realistiska...
![]() Sett från min egen horisont så kan man säga att följande gäller för LLJ som rutt betraktat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
Medlem
|
![]() Quote:
Det var ganska trist att det inte blev LLJ till MSTS, men istället kanske man kan få den första färdigställda rutten till någon annan simulator istället ![]() Jo det är sant att våren så sakta börjar titta fram, om inte annat så ser man det när man åker till säsongens första allsvenska match. DÅ ÄR DET VÅR!!!! ![]() Det är bara kul att det planeras för en hel del nya objekt, det behövs verkligen. Som du skriver så lokstall och lastramper är något som verkligen behövs, förutom då stationer. Ja det var en liten tanke om detta.... MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
Medlem
Join Date: Nov 2005
Location: Knäred
Posts: 155
|
![]()
Finns denna rutt?
Var kan man få tag på den? |
![]() |
![]() |