![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu har jag testat tillsammans med Christian men inte blivit det minsta klokare.
Ökning eller minskning av RAM-minne gör knappt någon skillnad. Jag har testat att stänga av e-buzz OCH MySQL-servern och enbart köra med www.stw.se online men ändå lika segt. Jag blir inte alls klok vad som är fel... För er som är nyfikna vad det är för hårdavara bakom är en server på dubbla CPUer (2,4 GHz) och 4 GB RAM och 400 GB HD. På denna server körs VM-Ware, ett program som gör att man kan ha flera virtuella datorer, servrar på den fysiska servern. E-buzz/stw.se är en av fem servrar på denna VM-warehost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Har ni kommit lite närmare en lösning på problemet nu tro.
Försökte komma in för ett par timmar sedan, men sidan kunde då inte hittas. Nu när jag är inne. Flytter det på betydligt bättre än vad det har gjort dom sista dagarna, men är lite segt ibland. EDIT: Nu är det lika segt för mig igen som det var tidigare. Bengan Senast redigerad av Bengan den 2005-06-09 klockan 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Kan det inte vara bredbandshastigheten till servrarna som är fel på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Admin & STW-member
|
![]()
Nej. Övriga virtuella servrar som ligger på samma huvudserver fungerar precis som de ska. Dessutom fungerar fjärrstyrningsprogrammet till denna server mycket bra och ingen seghet där så jag misstänker att det är något med IISen som inte står rätt till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Nu verkar forumet fungera bättre. Hur löstes det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]() Citat:
Nja Totte. För mig är det iaf lika trögt som förut. Kan nästan sova mellan sidladdningarna ![]() Inte hittat felet än?
![]() |
![]() |
#22 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Ibland går det bra men på senare tid går det uselt,tar 10-20 sekunder.
Men jag har lagt märke till att när man startar sidan står det Fel på sidan i spalten längst ner i vänstra hörnet och det tar lång tid att komma in över huvud taget. det gjorde det inte förr. Kan detta vara en anledning kanske?
![]() |
#23 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
IE har också en ovana att visa en sida som "Klar" trots att allt bifogat inte hunnit laddas om det tar tid. Trycker man då på något som är beroende av ett skript som inte laddats så dyker varningen upp igen.
![]() |
![]() |
#24 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Forumet går snabbt igen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#25 |
Admin & STW-member
|
![]()
Att läsa olika trådar går någorlunda nu men att svara på inlägg tar ganska lång tid. Tar uppemot 30 sek innan man får fram själva rutan där man kan skriva sitt inlägg.
Det märkliga är att det verkar kvitta om det är mycket eller litet folk på forumet så jag är fortfarande väldigt konfunderad över varför det är segt... ![]() Nya servern är ihop monterad nu men som sagt kommer det dröja lite innan själva bytet blir av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Det tog 7 sekunder att få fram denna svarsruta. När bytet av server sker kommer det bli "sidan kan inte visas" då?
![]() |
#27 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Nåja, rakt på ska kan jag nog påstå att det blir "Sidan kan inte visas", iallafall om de ska ta den båda servrarna från nätet när man byter.(rörigt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Admin & STW-member
|
![]()
När bytet kommer ske kommer vi informera om detta i förväg.
Dock går en hel del att förbereda i förväg så förhoppningen är att bytet går snabbt och enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Var det den nya servern som ni kopplade in ikväll.
För mig, går det riktigt undan just nu. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Admin & STW-member
|
![]()
För att det inte ska behöva ta 7 veckor innan den nya kan kopplas in beroende på att folk till och från är på semester är det gjort en snabblösning för att få fart på forumet.
På den nya server rullar endast forumet. Allt det övriga ligger kvar på den gamla servern. Jag förmodar att folk blir gladare att kunna surfa snabbare här nu än att vänta 7 veckor ![]() Till alla er som bidragit (Alla har dock inte betalat utan en del ville vänta till lönen så där har jag själv gått in och betalat det som fattades) vill jag bara säga STORT TACK. Det är tack vare er hjälpsamma medlemmar vi kunnat få till denna lösning! |
![]() |
![]() |