|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#16 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2002
Location: , , Sweden.
Posts: 535
|
Hej Ian
Se där!!!! Mycket fina grejor. Du verkar ha fått bra färg till det vita på husen. Det brukar gärna bli alldeles för vitt där. Har haft svårt med just det där vita som gärna vill ta överhanden. Har också byggt lite hus fast jag fuskar lite med fototextur på väggarna. Fick äntligrn råd att köpa mig en digetalkamera för ett tag sedan och det är ju klart att den skall användas. Skall ha husen till Kinnekullebanan sedan. Kanske kan vi byta lite hus det kommer att gå åt massor när väl kommer igång med den. I Hellekis som är ett brukssamhelle med nu nedlagd cementfabrik finns dessa gamla hus kvar som tillkom åt arbetare som jobbade på fabriken i början på 1900talet. Dessa hus ligger utmed en gata i Hällekis med på var sida om den fyra hus. gula och röda. Till dessa hus byggdes också uthus. Utedass och tvättstuga med visthusbodar. Tråkigt med det där korset man inte får väck. Kanske har någon något tips om hur man får väck det från bilden. KAH |
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2002
Location: At the east side of nothing
Posts: 1,024
|
LokKalle: Tryck ALT+FLY eller ALT+WALK
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
|
|
|
|
#18 |
|
STW-member
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem
|
Flotte huse, LokKalle og lan
![]() Jeg må dog slutte op om Tomas' opfordring til ikke at bruge bump maps på huse. /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
|
|
|
|
#20 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Husen är på 50-150 polygoner, jag måste få försöka med bump. Blir det oooliiiidligt långsamt får jag väl krypa till korset! Men lite brädstruktur på väggar vore ju bra (jag har försökt med skuggade texturer och det fungerar på små detaljer (t.ex skorstenen på förrådet)men på stora ytor blir det inte bra.
LAn |
|
|
|
|
#21 |
|
Medlem
|
En ting man lige skal huske på er, at det ikke er alle folk, der har grafikkort, der understøtter bump maps. Derfor bør man bestræbe sig på at få sine bygninger, lokos, vogne, etc. til at se så godt ud som muligt uden, før man bruger bump maps.
/Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
Join Date: Aug 2001
Location: Göteborg, , Sweden.
Posts: 1,830
|
lan: Jag tycker du skall testa och se hur det blir. Jag är själv rätt nyfiken på tekniken. Ang kortstöd så går det ju att släppa två olika versioner, med och utan. Jag tror dock inte det ersätter skuggor i texturen. Snarare framhäver dom som redan finns.
/Mats
|
|
|
|
|
#24 |
|
Veteran
Join Date: Aug 2001
Location: Mölndal
Posts: 4,267
|
HjHoppas att de hjälper med mitt nya grafkkort, ATI 9700 pro. För innan så har det laggat rätt skapligt Ja får se va de gör på nuvarande trainz. Men ärligt talat, så köpte ja detta grafikkort för att få bättre frames i MSTS vid 1600x1200 upplösning. Sen om det kan ge mer frames i nya Trainz, de återstår ju att se. http://forum.sweclockers.com/showthr...96#post2311596 ![]() ![]() Hawk |
|
|
|
|
#25 |
|
STW-member
Join Date: Nov 2002
Location: , , Sweden.
Posts: 1,131
|
Hej Hawk.
TRS har enligt uppgift fullt ATI stöd, vad det nu innebär. /Lars |
|
|
![]() |
|
|
Similar Threads
|
||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| TSR2004 nya konstruktionsidéer | lan | 3D-design - Trainz | 1 | 10-21-2003 10:54 PM |
| STW och Auran presenterar svenskt i TRS2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 18 | 10-01-2003 01:00 AM |
| Kör både amerikanskt och svenskt i HO... | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 05-18-2002 10:30 PM |