![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
Oj va ja längtar till en mer "färdig" modell. Tåget är redan en storfavorit på KMJ, ser fram emot din nästa version[ ![]() ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Kämpa på Brydberg! X5:an är verkligen efterlängtad och modellen ser ju ut att bli kanonsnygg [
![]() Du kanske har en sjuttiotals-textur på gång också? annars hjälper jag gärna till med det. "Den som väntar på något gott, väntar alltid länge" ![]() / Dalle |
![]() |
![]() |
#33 |
Veteran
|
![]() ![]() Saxat från http://www.jarnvag.net/vagnguide/X5.asp "X5 216 och 221 var kvar som reservtåg till 1987. De två X5-motorvagnarna hamnade sedan hos museiföreningar och finns bevarade men är inte i körbart skick. Kanske någon som vet vilka föreningar det rör sej om. Då finns ju möjligheten till att få tag på foton från hytten. ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Senior Member
|
![]()
221 hos SKÅJ i Sala och 216 finns hos Dellenbanans vänner och står i oljehamnen i Hudiksvall. SKÅJ har dessutom A-delen från 217.
Hälsningar Markus |
![]() |
![]() |
#35 |
Junior Member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Tack för alla tips!
Har via mailen fått foton och ritningar (ur ASJ:s produktkatalog från 1950 tror jag) för att ge en vettig bild av förarhytten och första klass passagerarutrymme. Finessen med det här tåget var ju blicken framåt över föraren som förstaklasspassagerarna kunde njuta av i sina blå fåtöljer.Nu vet jag att väggarna hade teakpanel och golvet var linoleummatta. Jag ska även göra en GDG-expressupplaga, X i röd/ brun lackering. Detta kräver nya karosser eftersom dörrarna på detta tåg låg insänkta i sidorna och dessutom hade en fjärderestaurangvagnsdel. Tåget fungerar utmärkt men jag vill inte släppa det utan förarhytt och passagerarvy. |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Brydberg,
Det där ångloket. Snälla. snälla, rara, söta, snälla! Det skulle bli en ubersnygg modell. [ ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Menar du F loket[8]
Ja det skulle vara häftigt... fast häftigare med någon av dem där spårvagnarna ![]() ![]() ![]() ![]() Björn N |
![]() |
![]() |
#38 |
Veteran
|
![]()
Hej Brydberg
![]() Har du lagt ner projektet xoa5[?] Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Brydberg, fort nu kolla här: http://f15.parsimony.net/forum25608/ , finns många bilder på X5!!!
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#40 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Denna bild kanske kan ge lite vägledning om hur X5 såg ut inuti.
http://www.lindahl.st/svm/sj_x05_216_2145_jpg.htm ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Xoa5 blir X5 | dalchr01 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 5 | 2003-12-20 12:28 |