Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-16-2020, 02:32 PM   #31
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

https://imgur.com/a/zcEHMpm
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-16-2020, 02:53 PM   #32
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Quote:
Originally Posted by simmpe29 View Post
Ser ut som om du inte loggat in? Gå till Startskärmen för T:ANE (eller om det är TRS19), välj "Trainz Settings" och välj "Internet" och skriv in dina detaljer för ditt Auran/N3V-konto.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-16-2020, 02:54 PM   #33
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Nu var jag inne om kollade efter en ny nerladdning men svaret på det här tre st bilder: https://imgur.com/a/wV5jQmV
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-16-2020, 02:57 PM   #34
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Ska in och kolla nu efter jag har loggat in
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-16-2020, 02:58 PM   #35
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Tack så mycket nu börjar dom ladda ner. Ska se senare hur det funkar
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-16-2020, 09:30 PM   #36
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Sådär tack så mycket för all hjälp nu funkar det exakt som det ska. Är hur glad som helst nu. Men vad är alla nummer till alla rutter?
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-19-2020, 04:37 PM   #37
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default

Quote:
Originally Posted by simmpe29 View Post
Sådär tack så mycket för all hjälp nu funkar det exakt som det ska. Är hur glad som helst nu. Men vad är alla nummer till alla rutter?
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25667

Här finns allt
svfijotunn besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-27-2020, 08:08 PM   #38
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Någon som kan felet?
Det är en sak som inte funkar och det är att utropen sägs väldigt långsamt. Typ såhär Nästa.............. sen 10 sekunder "SLUSSEN"
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 08-05-2020, 09:54 PM   #39
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Något man kan fixa?
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 08-06-2020, 10:11 PM   #40
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default hmm

Vet att det blivit så i nyare, funkar bättre i i tex trs 2012, men ingen aning.
Men förstår vad du menar
svfijotunn besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-11-2021, 05:15 PM   #41
FICAS
Medlem
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 2
Default

Hej!

Jag har köpt TANE, laddat ner filen som Bengan delade, samt Stockholm Subway filen. Jag är rätt ny till detta så vet inte riktigt hur man går till väga. Hur hittar man rutten? Jag har kunnat göra en egen värld och placera ut ett spår där jag testat c20:n, men det verkar som jag inte kan trycka på några knappar eller röra mig runt i hytten för att kunna nå till exempel hyttaktiveringen...

Vore tacksam om någon ville hjälpa mig.

/Kevin
FICAS besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-11-2021, 08:22 PM   #42
korvtiger
Medlem
 
Join Date: Jan 2008
Location: Uppland, Sverige
Posts: 2,742
Default

Om rutten inte dyker upp i spelet låter det som att det är något som är trasigt någonstans. Kolla i Content Manager (Manage Content-knappen i det lilla menyfönstret som dyker upp direkt efter att du startar spelet). Sök efter rutten och se om den är makerad som Faulty eller liknande i "Status" kolumnen. Om den är det, kolla vad som är fel genom att högerklicka och välj "View Errors and Warnings".

För att kunna röra sig runt i hytten måste man aktivera det först. När du är inne i spelet i Driver mode på någon bana, gå till Settings (någonstans högst uppe till vänster tror jag det är i TANE). Under fliken General Settings, kryssa i "Enable free internal camera". Därefter ska man kunna flytta sig runt i hytten med piltangenterna, samt Page up/down. Lite konstigt att detta inte är default-beteende om ni frågar mig

Sedan vet jag inte om hytten till C20 ens fungerar i TANE, har för mig att det var något med det där. Men det har säkert någon annan koll på.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 11:10 AM   #43
FICAS
Medlem
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 2
Default

Tack för svar. Jag gick in i content manager och såg att det står "open for edit, Missing dependencies" på rutten. Sedan står det också att några saker saknas vad jag förstår:

https://imgur.com/a/F4OjKru

Hur får man tag på dessa filer?
FICAS besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 12:52 PM   #44
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Quote:
Originally Posted by FICAS View Post
Tack för svar. Jag gick in i content manager och såg att det står "open for edit, Missing dependencies" på rutten. Sedan står det också att några saker saknas vad jag förstår:

https://imgur.com/a/F4OjKru

Hur får man tag på dessa filer?
Open for edit löses enkelt genom att klicka på "Commit" eller "Revert to original" om du inte gjort några ändringar (vilket jag antar att du inte gjort)
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009