Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-30-2020, 12:22 AM   #16
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default Map

Någon som har en bra map för tågen skulle gärna vilja spela på den
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-30-2020, 12:23 AM   #17
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default map

Allt funkar nu men någon som har en bra map att köra på?
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-01-2020, 02:23 PM   #18
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default

Har byggt om och fixat och haft mig på Svoyagers tunnelbanerutt, nu går den i trs2019 men behövs ju lite delar, men ska se om jag kan få upp den.
svfijotunn besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-01-2020, 02:45 PM   #19
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default

Hoppas den funkar, saknar lite delar men funkar utmärkt endån.
Attached Files
File Type: cdp Stockholm Subway 3.1.cdp (2.49 MB, 76 views)
svfijotunn besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-09-2020, 01:06 PM   #20
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default :)

Tack så mycket. Men problemet är att jag inte har alla saker nerladdat så ser bara en bro. Men vet du vart man kan ladda ner eller få av dig?
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-09-2020, 01:57 PM   #21
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Saknar tunneln och spåret. Kan man få dom av dig genom att du laddar upp dom på files.fm?
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-09-2020, 05:15 PM   #22
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default

Prova att i content manager , markera rutten och tryck download. så borde den ladda ner det mesta som behövs
svfijotunn besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-09-2020, 07:23 PM   #23
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

När jag går in där och klickar import content files så får jag upp två varningar men resten laddar in bra. Laddar jag ner på fel sätt eller hur ska jag gå till väga?
Får fel på en som heter Fruängen och en till. Skulle gärna kunna hosta upp en slant om du kan hjälpa mig med detta!

Last edited by simmpe29; 07-09-2020 at 07:34 PM.
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-09-2020, 08:18 PM   #24
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Quote:
Originally Posted by simmpe29 View Post
När jag går in där och klickar import content files så får jag upp två varningar men resten laddar in bra. Laddar jag ner på fel sätt eller hur ska jag gå till väga?
Får fel på en som heter Fruängen och en till. Skulle gärna kunna hosta upp en slant om du kan hjälpa mig med detta!
Och du trycker på Import Content låter det som du gör fel, leta upp rutten i Content Manager, högertryck på den, och välj "Download", borde vara högst upp. Content Manager letar då upp alla assets som saknas och finns på DLS. Det som inte finns där, klicka på rutten igen och välj "Shop dependencies", titta vilka det är som är "Unknown" och kopiera deras kuid-nummer och klistra in här, så ska vi försöka hjälpa dig!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-09-2020, 10:10 PM   #25
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Tack så mycket för det du skrev men är ny med detta och försöker att lära mig. Men har riktigt svårt att förstå. Finns det något sätt att se en video eller något annat så jag kan förstå lite mer
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-09-2020, 11:49 PM   #26
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Quote:
Originally Posted by simmpe29 View Post
Tack så mycket för det du skrev men är ny med detta och försöker att lära mig. Men har riktigt svårt att förstå. Finns det något sätt att se en video eller något annat så jag kan förstå lite mer
Förstår det! Försöker igen, med lite bilder. Jag gjorde laddade ner rutten U-Bahn Hamburg från DLS som referens här.


Här har jag laddat ner rutten. Det har "Missing kuids" och lyser då rött i Content Manager. Jag kan ladda ner det som finns på DLS (DLS=Download Station) genom att högertrycka på rutten och välja "Download". Detta tar en stund utan First Class Ticket. Alla tillbehör som saknas laddas då ner. Vissa objekt finns inte på DLS, utan då får du klicka på "Show Dependencies".


Ett nytt fönster öppnas, där ser du alla tillbehör rutten kräver. Här ser du vad det är som saknas. Det kan vara något tillbehör till ett annat objekt, eller i detta fel, två okända kuids. Markera båda, och högertryck. Välj "Shot assets in new Window".


Du får upp ett nytt fönster, och högst upp syns de två kuidsen som saknas i ren textformat, har markerat det på bilden för att förtydliga. Kopiera detta, och klistra in här, så ska vi nog kunna hjälpa dig.

(Klistra in såhär: <kuid:486260:1158>,<kuid:486260:1139>)

Är det något annat som fortfarande felar, fråga igen så ska vi försöka hjälpa!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-10-2020, 12:09 PM   #27
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default

Har även använt mig lite av material för att förbättra från då jag tagit Stationer från bengans rutt
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ght=tunnelbana

Sen vet jag att vissa Kuid är helt försvunna, Men saknas nå spec Kuid säg till så kanske jag kan Lägga till dem här.

Har som mål att göra Klart hela, dock så är Naturen runt omkring det som är jobbigt att få till.
svfijotunn besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-10-2020, 04:07 PM   #28
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Tack så mycket för allt ni har hjälpt mig ska försöka lite och se hur det funkar. Återkommer-
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-15-2020, 07:27 PM   #29
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Nu är jag tillbaka här igen. Någon som kan hjälpa mig genom skype eller discord. Kan gärna ge 100kr för det.
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 07-16-2020, 02:31 PM   #30
simmpe29
Medlem
 
Join Date: Aug 2019
Location: Stockholm
Posts: 17
Default

Här är en bild på vad som står eller den kom på sidan tre

Last edited by simmpe29; 07-16-2020 at 02:33 PM.
simmpe29 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009