Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-12-2019, 06:33 PM   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default Är det bara jag som är

aktiv i forumet som skriver inlägg? Tråkigt att forumet sover som björn.
Totte besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 10-12-2019, 08:07 PM   #2
Tjatte
Medlem
 
Join Date: Dec 2004
Location: , , Sweden.
Posts: 269
Send a message via MSN to Tjatte
Talking jag är aktiv på forumet vilken dag som helst

jag är på forumet hela tiden
Tjatte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-12-2019, 08:39 PM   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
Default

Nej då. Skriver ett inlägg nu ju... men visst, ingen jättefart, men tycker lite att andra jvg-forum oxå går lite saktare än vanligt... själv kan jag bara skylla på tidsbrist just nu men hoppas det blir bättre så småningom, finns i vart fall idéer
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-12-2019, 08:57 PM   #4
jorgen3
Medlem
 
Join Date: Mar 2007
Location: sundsvall
Posts: 526
Default

Jag skriver också ibland. För en vecka sedan men då om flygsimulator.......
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-12-2019, 10:02 PM   #5
jorgen3
Medlem
 
Join Date: Mar 2007
Location: sundsvall
Posts: 526
Default

Förut skrev jag om TSW och Run8 men det är minimalt intresse för dessa, så jag har slutat nästan att göra det. ( jag skriver på andra järnvägs forum istället )

Det ska tydligen vara TS2019 eller Trainz kanske open rails för att någon ska reagera alls här.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-13-2019, 12:14 AM   #6
Mazz
Hedersmedlem
 
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
Default

För egen del är TSW med editor (om det någonsin... ) det mest heta, men TSW utan editor/export så är den för min del lika spännande som en tallrik havregrynsgröt... Därav mitt fortsatta intresse för TS2019
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-13-2019, 12:45 AM   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Trevligt att ni dyker upp! TS2020 är det numera.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-13-2019, 01:22 AM   #8
Jonatan
Medlem
 
Join Date: Feb 2003
Posts: 662
Default

Jag skriver nästan aldrig här numera. Merparten av medlemmarna är inte så intresserade av det jag bygger för gamla trötta MSTS så jag ser ingen anledning att dela dessa. Utöver det så får man sällan respons och då falnar ju naturligt lusten att skriva.

Jag lurkar däremot i bakgrunden utifall det dyker upp något jag tycker är intressant...
__________________

Choo choo fox
Jonatan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-13-2019, 01:28 PM   #9
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Jag kollar i forumet i princip minst en gång varje dag, för att se om det händer nånting nånstans, och ibland postar jag även några screenshots från mina "arbeten" i Trainz (det kanske finns någon/några entusiaster kvar som fortfarande kollar på bilder, hehe).

Finns inte så mycket att skriva om nu för tiden, annat var det förr, då funderade, och frågade folk om både ditt å datt, och hade man ett svar eller bra tips på något så postade man det såklart.
Men som sagt, det är ganska dött här nu för tiden, och att posta frågor till sej själv bara för att liva upp forumet är ju ganska meningslöst.

Det är nog bara att se sanningen i vitögat, för även om jag själv pular med mitt Trainz ungefär lika mycket som förr, och har lika kul (minst), så är nog tågsimulerings hobbyn tyvärr på utdöende (hoppas att jag har fel), man ser hur det blir färre och färre besökare, och mindre och mindre aktivitet, på dom internationella tågsim forumen också, så trenden är helt klart på väg ner.

Men man hoppas ändå att det dyker upp nya entusiaster framöver, som kan ge lite mer liv på åtminstone vårat eget forum här.
Vem vet???
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-13-2019, 08:39 PM   #10
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Skriver inte så ofta, men kollar forumet nästan varje dag. Kör nästan aldrig nån tågsimulator numera tyvärr. Längtar efter The last of us 2 till PS4an..
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-14-2019, 12:19 PM   #11
Henrik
Medlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Stockholm
Posts: 420
Default

Jag kollar också in forumet varje dag för att se vad som skrivs. Precis som Pierre så var det längesen som jag körde TS, mest faktiskt för att datorn håller på att bli slö och planerna för nästa år är att införskaffa en ny dator
Jag väntar på nya flygsimulatorn som ser otroligt lovande ut, och givetvis blir det att installera TS också när det ska bytas dator!
Henrik besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-14-2019, 08:57 PM   #12
Traingoal
Hedersmedlem
 
Join Date: Feb 2003
Location: ,Ängelholm , Sweden.
Posts: 540
Post

Hej.

Jag tittar in dagligen på forumet.

Ser jag något som är läsvärt och vill kommentera det gör jag det.

Men tycker att dessa 30000 medlemmar är bara c:a 1500 aktiva, Otroligt!!!!

Det behövs rensas upp.

Dom som inte har varit inloggade på några ÅR,
Skicka e-majl till dom.
Traingoal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-16-2019, 03:52 PM   #13
jorgen3
Medlem
 
Join Date: Mar 2007
Location: sundsvall
Posts: 526
Default

Quote:
Originally Posted by Traingoal View Post
Hej.
Men tycker att dessa 30000 medlemmar är bara c:a 1500 aktiva, Otroligt!!!!
Aktiva. Hade 10% av dem varit aktiva hade det varit 150 stycken som skrivit här
men det är väl mer kanske 20 som skriver resten lyssnar.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-18-2019, 12:00 AM   #14
Vänersborgs_Stinsen
Medlem
 
Join Date: Nov 2016
Location: Vänersborg
Posts: 607
Default

Jag skrev väldigt mycket förr men hinner inte greja så mycket med trainz nu då jag jobbar o pluggar till kock vilket tar upp endel tid samt så har jag BJs i Göteborg som jag är med o driver eller ja!? sitter i styrelsen och grejar aktivt med föreningen!

Men säger som er andra det är nog tyvärr ett sjunkade intresse med tåg simulatorer.......

Får la greja nån dag med mina BJ passvagnar så dom blir klara nån gång
__________________
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar.
Edwin Bohm
Vänersborgs_Stinsen besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-18-2019, 11:34 PM   #15
jorgen3
Medlem
 
Join Date: Mar 2007
Location: sundsvall
Posts: 526
Default

Har försökt att kolla hur många personer som gjort inlägg under 2019
Fick det till 64 personer ( mer än jag trodde ) Kan ha missat några
Har inte tagit med utländska personer.

300 personer har under 2019 besökt forumet

Mest folk i Auran Trainz sedan Dovetails TS2020.
Men känslan är att det skrevs mer förut

Mazz mikban Alexa jorgen3 renechu29 emmasanchez3 Jonatan
Pierre kevjej56 smajlet Marcus Gustavsson Pursche kevpa00

Jacmob01 Totte Steff Hawk germundal TraindriverS marmar
Tjatte tågfreak 96 Erich mibl ADDE Hgv Glawiel Barrie rapid94
Mat54 soderberg Fippe Adamq Akki Rc1-1007 Jonatan

trainz2007 force Jockes Traingoal Jonmpa ante

ekankal RobertE Berke KBM111 Bambistor rely rac_hammer Vänersborgs_Stinsen Bengan Dm3 erikgoran vovven47 NEBO gp3119
hgkn ottoloppan api7qg korvtiger tanigardi Nils Blid blomsson


newS ( 2018 ) Bönan ( 2018 ) KMW ( 2017 )

Last edited by jorgen3; 10-19-2019 at 10:26 AM.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 05:46 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009