|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#211 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Hittils 15km spår har lagts ut från Voss!
![]() Vid spårslutet är höjden 409 meter. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2011
Location: Norway
Posts: 370
|
Dette ser meget bra ut, Totte. Du gjør en veldig bra jobb!
![]()
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Jag uppskattar dig verkligen! Var är de andra norrmännen?
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
127km har jag kört med X2000 från Bergen till spårets slut.
![]() X2000 har inga problem med kraftiga uppför backar. 30 i gradient. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Jag fick länk av bönan http://brage.bibsys.no/xmlui/bitstre...20Line%20speed
Den är två år gammal och det stämmer inte överens med Bergensbanenfilmen. Jag hittar inte färskare linjebok, så jag ber er om hjälp att hitta den. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2011
Location: Norway
Posts: 370
|
(Glem denne, trodde jeg fant en ny linjebok, men tok feil)
Last edited by TraindriverS; 09-19-2015 at 01:36 PM. Reason: Fant feil linjebok. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Ja, det verkar inte finnas fler andra linjebok att få tag på.
![]() Jag la ytterligare spår ända till Mjølfjell och drygt 630 möh. Håller på med älvarna längs med spåret. |
|
|
|
|
|
#219 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Jag försöker få älvarna naturtroget som möjligt.
Jag målade bottnarna med snö. Över 25 promille! Vad tycker ni?
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Last edited by Totte; 09-27-2015 at 08:08 PM. |
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Medlem
Join Date: Nov 2010
Location: Nordland, Norway
Posts: 92
|
Quote:
__________________
Hilsen Thomas
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Hej!
Utan kartbild tar det längre tid att bygga. ![]() Urdland till vänster. |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2011
Location: Norway
Posts: 370
|
Tror kanskje det er mest logisk å ha snø der om vinteren ja. Men utrolig bra jobba Totte! Hadde aldri greid dette selv. Dette blir spennende.
![]() Kjedelig at det ikke lenger er et norsk forum for togsimulering.
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Det jag målade med snö är för att älven forsar neråt och bildas vita vattenlödder.
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2011
Location: Norway
Posts: 370
|
Åja. Da misforsto jeg. Haha, ganske kreativt hvertfall!
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| rw-rutter |
|
|