Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-16-2015, 02:25 PM   #211
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Hittils 15km spår har lagts ut från Voss!
Vid spårslutet är höjden 409 meter.
Attached Images
File Type: jpg Status.jpg (53.0 KB, 253 views)
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-16-2015, 07:54 PM   #212
TraindriverS
Medlem
 
Join Date: Nov 2011
Location: Norway
Posts: 370
Default

Dette ser meget bra ut, Totte. Du gjør en veldig bra jobb!
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-16-2015, 08:54 PM   #213
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Quote:
Originally Posted by TraindriverS View Post
Dette ser meget bra ut, Totte. Du gjør en veldig bra jobb!
Jag uppskattar dig verkligen! Var är de andra norrmännen?
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-16-2015, 09:16 PM   #214
lukas
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by TraindriverS View Post
Dette ser meget bra ut, Totte. Du gjør en veldig bra jobb!
Absolutt helt enig , godt jobbet Totte
lukas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-16-2015, 11:45 PM   #215
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

127km har jag kört med X2000 från Bergen till spårets slut.
X2000 har inga problem med kraftiga uppför backar. 30 i gradient.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-17-2015, 01:22 PM   #216
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Jag fick länk av bönan http://brage.bibsys.no/xmlui/bitstre...20Line%20speed

Den är två år gammal och det stämmer inte överens med Bergensbanenfilmen.
Jag hittar inte färskare linjebok, så jag ber er om hjälp att hitta den.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-19-2015, 01:34 PM   #217
TraindriverS
Medlem
 
Join Date: Nov 2011
Location: Norway
Posts: 370
Default

(Glem denne, trodde jeg fant en ny linjebok, men tok feil)

Last edited by TraindriverS; 09-19-2015 at 01:36 PM. Reason: Fant feil linjebok.
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-27-2015, 09:56 AM   #218
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Ja, det verkar inte finnas fler andra linjebok att få tag på.

Jag la ytterligare spår ända till Mjølfjell och drygt 630 möh. Håller på med älvarna längs med spåret.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-27-2015, 08:03 PM   #219
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Jag försöker få älvarna naturtroget som möjligt.
Jag målade bottnarna med snö. Över 25 promille! Vad tycker ni?
Attached Images
File Type: jpg Elv.jpg (110.2 KB, 150 views)

Last edited by Totte; 09-27-2015 at 08:08 PM.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-27-2015, 08:05 PM   #220
NorwegianTrainz
Medlem
 
Join Date: Nov 2010
Location: Nordland, Norway
Posts: 92
Default

Quote:
Originally Posted by Totte View Post
Jag försöker få älvarna naturtroget som möjligt.
Jag målade bottnarna med snö. Vad tycker ni?
Fantastisk
__________________
Hilsen Thomas
NorwegianTrainz besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-28-2015, 11:29 AM   #221
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Hej!
Utan kartbild tar det längre tid att bygga.
Urdland till vänster.
Attached Images
File Type: jpg Kartbild.jpg (78.5 KB, 134 views)
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-29-2015, 07:08 AM   #222
lukas
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by Totte View Post
Jag försöker få älvarna naturtroget som möjligt.
Jag målade bottnarna med snö. Över 25 promille! Vad tycker ni?
Det er ikke snø i botnene i sommerhalvåret (Mai - Oktober ).
Så jeg ville ikke hatt snø der , kun på vintertexture .

Hva mener dere andre her inne ?
lukas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-29-2015, 01:53 PM   #223
TraindriverS
Medlem
 
Join Date: Nov 2011
Location: Norway
Posts: 370
Default

Tror kanskje det er mest logisk å ha snø der om vinteren ja. Men utrolig bra jobba Totte! Hadde aldri greid dette selv. Dette blir spennende. Kjedelig at det ikke lenger er et norsk forum for togsimulering.
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-29-2015, 07:50 PM   #224
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Det jag målade med snö är för att älven forsar neråt och bildas vita vattenlödder.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-29-2015, 08:03 PM   #225
TraindriverS
Medlem
 
Join Date: Nov 2011
Location: Norway
Posts: 370
Default

Åja. Da misforsto jeg. Haha, ganske kreativt hvertfall!
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Tags
rw-rutter


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 05:46 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009