Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-02-2013, 04:09 PM   #1
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Arrow Öppet hus i vagnhallen på Djurgården...

Söndagen den 6:e januari är det öppet hus i vagnhallen som ligger på Djurgården i Stockholm.
Man kommer bland annat kunna köra spårvagn (både simulator på storbild och på riktigt en kortare sträcka i hallen). Se alla programpunkter nedan.

Det brukar vara mycket folk och man kan köpa fika i en speciell cafévagn. Rekommenderar verkligen ett besök.

Från spårvägssällskapets sida:

Quote:
Kom och se vår renoveringsverksamhet i verkstaden. Se SSB 24 i all sin prakt söndagen den 6:e januari 2013. Vi visar filmen om Djurgårdslinjen och bygget av Spårväg city klockan Prova på att köra spårvagn – ta med barn och barnbarn. Våra instruktörer visar hur det går till på ett av vagnhallsspåren.

Passa på att bli medlem i Svenska Spårvägssällskapet och aktivera dig i vår museala verksamhet i Stockholm och Malmköping.

Vi bjuder på kaffe och pepparkakor. Bullar finns att köpa.

Programpunkter:
• Special veteranvagnstrafik direkt mellan Sergels torg och Alkärrshallen. Avgångar ca varje kvart från kl 12. Sista returresa kl 16.15
• "Från Roddarmadam till spårvagn", Björn Sylvén, uppskattad Stockholmskännare kåserar i en av våra spårvagnar kl 13.30
• Läget om utbyggnaden av Spårväg City - se den aktuella informationen
• Filmvisning non stop i en annan av våra spårvagnar: Hur gick det till att bygga spårvägen till? Kl 12.15, 13.05, 13.55, 14.45, 15.30.
• Hur ser våra spårvagnar ut ovanpå och under. Kom och se! Modernt spårvagnsunderhåll för din säkerhet
• "Prova på att köra spårvagn på riktigt!" Barn och föräldrar får chansen. 25 kr går till Barnbandet
http://barnbandet.com informerar om barns rättigheter enligt FN-konventionen
• Teckningstävling för barnen. Alla kan vinna något!
• Kör spårvagn digitalt! Se vad man kan göra i en dator.
• Cafévagnen är uppvärmd i hallen och laddad med gott kaffe och bröd

Söndagen den 6:e januari 2013, klockan 12-16.

Plats: Alkärrshallen, Falkenbergsgatan 2, 115 21, Stockholm"


Välkommen!
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 01-02-2013, 04:13 PM   #2
Jonmpa
Medlem
 
Join Date: Jan 2006
Location: Vårberg
Posts: 1,011
Send a message via MSN to Jonmpa
Smile

Yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Äntligen, rÄkna med mig grabbar!!!!!!!!!!!! Jag kommer
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-02-2013, 06:44 PM   #3
TGOJ gubben
Medlem
 
Join Date: Jan 2011
Location: Eskilstuna Sweden
Posts: 50
Default

Jag kommer!
__________________
Mvh TGOJ gubben!
TGOJ gubben besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-02-2013, 07:56 PM   #4
josu
Medlem
 
Join Date: Nov 2010
Location: Sverige
Posts: 296
Send a message via Skype™ to josu
Talking

Jag kommer definitivt!!! Tar med mig datorn till trainsim också, då...
__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)
josu besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-02-2013, 08:27 PM   #5
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Kul att några kommer iaf

Bidrar med joystick, högtalare (var ju nå't problem med dem förra gången ??) och extern hårddisk.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2013, 04:24 PM   #6
Jonmpa
Medlem
 
Join Date: Jan 2006
Location: Vårberg
Posts: 1,011
Send a message via MSN to Jonmpa
Smile

Var för trött och hade fått gå ensam och så dit, Så jag skippade tyvärr, Men det går väl fler tåg nån gång hehe
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009