Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-13-2012, 08:34 AM   #46
Anton93sthlm
Medlem
 
Join Date: Dec 2011
Location: Centrala Stockholm
Posts: 323
Send a message via MSN to Anton93sthlm
Exclamation Uppdatering

Igår pillade jag och Josu på tuben igår i trainz!
Det går mycket bra och station Odenplan är isatt på gröna linjen.
Både spåren och tunnlarna är mycket bra i skick.
Josu kom på att man kanske skulle använda det ryska tunnelbanespåren, vilket kommer kanske bli ännu bättre när dem är isatta.
Och nu....till dem goda nyheterna....Vi har gett tillstånd till Sebbe att börja bygga i Ropsten!!!
Trots att Slussen inte är på plats kommer vi att merga rutten (sätta ihop kartorna) när Sebbe är klar med TUB 2.
Anton93sthlm besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-13-2012, 04:22 PM   #47
GBSF
Medlem
 
Join Date: Nov 2010
Location: Söder, Stockholm, Sweden
Posts: 652
Send a message via MSN to GBSF
Default

Quote:
Originally Posted by Anton93sthlm View Post
Igår pillade jag och Josu på tuben igår i trainz!
Det går mycket bra och station Odenplan är isatt på gröna linjen.
Både spåren och tunnlarna är mycket bra i skick.
Josu kom på att man kanske skulle använda det ryska tunnelbanespåren, vilket kommer kanske bli ännu bättre när dem är isatta.
Och nu....till dem goda nyheterna....Vi har gett tillstånd till Sebbe att börja bygga i Ropsten!!!
Trots att Slussen inte är på plats kommer vi att merga rutten (sätta ihop kartorna) när Sebbe är klar med TUB 2.
Varför använda ryska tunnelbanespår när vi redan har perfekta, och SVENSKA tunnelbanespår av Lan? Varken tyska eller Ryska spår skulle vara realistiska för Stockholm, varken via utseende eller funktion!

Används Lennarts spår!
GBSF besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-13-2012, 05:24 PM   #48
josu
Medlem
 
Join Date: Nov 2010
Location: Sverige
Posts: 296
Send a message via Skype™ to josu
Red face

De ryska spåren kommer endast att användas till bryggor (direkt anslutna till stationer, om de ens ska användas...). Vi hade förut en tanke med att använda de ryska spåren då vi inte riktigt lärt oss hitta bland Lans spår men nu har vi (jag iaf...) lärt oss hitta bland de olika spårtyperna, spårbytet pågår för fullt!
__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)
josu besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-19-2012, 06:16 PM   #49
Anton93sthlm
Medlem
 
Join Date: Dec 2011
Location: Centrala Stockholm
Posts: 323
Send a message via MSN to Anton93sthlm
Angry Sorry för dröjningen

Men nu måste vi göra klart detta inom några månader!!!
Det här funkar inte att vi inte gör något!!!
Sebbe håller på med röda linjen men vart vet jag inte.
Josu och jag skall göra gröna linjen och blåa linjen!
Inte så mycket att säga än att vi slappade på jobbet kan man säga!!!
Anton93sthlm besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-19-2012, 10:42 PM   #50
svenolov
Medlem
 
Join Date: Apr 2004
Location: Lom - Norway
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Anton93sthlm View Post
Men nu måste vi göra klart detta inom några månader!!!
Det här funkar inte att vi inte gör något!!!
Sebbe håller på med röda linjen men vart vet jag inte.
Josu och jag skall göra gröna linjen och blåa linjen!
Inte så mycket att säga än att vi slappade på jobbet kan man säga!!!
Vad är du upprörd över? Har du postat på fel ställe? Om inte så kom ihåg att detta är ett forum, inget ställe där man "chattar".
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2012, 07:20 AM   #51
GBSF
Medlem
 
Join Date: Nov 2010
Location: Söder, Stockholm, Sweden
Posts: 652
Send a message via MSN to GBSF
Default

Quote:
Originally Posted by svenolov View Post
Vad är du upprörd över? Har du postat på fel ställe? Om inte så kom ihåg att detta är ett forum, inget ställe där man "chattar".
Kanske var någon sorts reaktion mot mig? Vem vet, tror alla kan hålla med om att det borde användas rätt spår i rätt tunnelbana. Speciellt när Lan vart snäll nog att bygga dem åt oss.
GBSF besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-22-2012, 05:24 PM   #52
josu
Medlem
 
Join Date: Nov 2010
Location: Sverige
Posts: 296
Send a message via Skype™ to josu
Default

Som det står längre upp i tråden så håller vi på för fullt att byta ut tyska spår mot Lennarts spår (som ger mycket större valbarhet vad det gäller pelare m.m.).

Anledningen till att bygget på blå linjen för tillfället tar sådan tid är att vår "baninspektör" påpekat att det finns vissa felaktigheter i banan, vilka jag just nu håller på att rätta till (bland dessa finns t.ex. att station Västra skogen är felvänd).
__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)
josu besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-23-2012, 03:41 PM   #53
Anton93sthlm
Medlem
 
Join Date: Dec 2011
Location: Centrala Stockholm
Posts: 323
Send a message via MSN to Anton93sthlm
Default Uppdatering och ursäkt

Okej!
Jag har pratat med Sebbe (tågkompaniet) om röda linjen!
Han är klar med Ropsten - Hägerstensåsen!
Men jag sa också till han att linje 14 skall vara Mörby centrum - Fruängen!
Det kommer fixas snart med spåren, men han har gjort Ropsten iallafall.
Jag då?
Inte så mycket gjort, men har kommit till Rådmansgatan på gröna linjen.
Vårat bygge med spårläggning på gröna linjen kommer att bli klar om typ några månader.
OCH jag ber om ursäkt för den negativa kommentaren på forumet.
Nu är det löst hoppas jag?
Mer info kommer snart...

//Anton
Anton93sthlm besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-06-2013, 08:08 PM   #54
Anton93sthlm
Medlem
 
Join Date: Dec 2011
Location: Centrala Stockholm
Posts: 323
Send a message via MSN to Anton93sthlm
Exclamation Vi finns även på Aurans forum

Hejsan hejsan!
Vi finns på Aurans forum.
Bygget går bra men det fattas mycket att göra rutten realistisk.
Anton93sthlm besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2013, 03:48 PM   #55
Anton93sthlm
Medlem
 
Join Date: Dec 2011
Location: Centrala Stockholm
Posts: 323
Send a message via MSN to Anton93sthlm
Smile Länk till forumsidan

http://forums.auran.com/trainz/showt...8%29&p=1087587
Anton93sthlm besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-15-2013, 12:18 PM   #56
Anton93sthlm
Medlem
 
Join Date: Dec 2011
Location: Centrala Stockholm
Posts: 323
Send a message via MSN to Anton93sthlm
Default Uppdaterat 2013-01-15

Hejsan hejsan!
Igår gjorde jag landskapsbygge mellan Gröna linjen och Blå linjen vid Akalla, Husby, Kista och Hässelby strand södergående.
Uppdrag av Josu.
Annars blir det väldigt bra med t-banerutten.

DET HÄR VAR VI GJORT PÅ RUTTEN HITTILS:
1. Ändrat tunnelbanespåren.
2. Fixat C1ornas accelration.
3. Skapat berg och dalar vid det mesta nära stationerna.
4. Bostäder och affärer (såsom bergen och dalarna).
5. Vägar och spår.
6. Scheman vid förarnas AI-trafiken (dvs att det finns olika uppdrag på sessions när man kör tågen schemanlagt).
7. Påbörjat bygga med våra egna beta-stationer för TUB 3 (Anton och Josu).

Mera nyheter kommer snart...

MVH// ANTON93STHLM

Last edited by Anton93sthlm; 01-15-2013 at 12:20 PM.
Anton93sthlm besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-15-2013, 04:32 PM   #57
Anton93sthlm
Medlem
 
Join Date: Dec 2011
Location: Centrala Stockholm
Posts: 323
Send a message via MSN to Anton93sthlm
Exclamation Bilder på bygget 2013-01-15

Bygget på Fridhemsplan och på Hässelby strand går som tåget!
Bilder på Abrahamsberg, Alvik, Thorildsplan m.m!
Attached Images
File Type: jpg trainz 2013-01-15 16-20-06-97.jpg (78.8 KB, 170 views)
File Type: jpg trainz 2013-01-15 16-20-03-35.jpg (95.4 KB, 170 views)
File Type: jpg trainz 2013-01-15 16-19-41-75.jpg (99.3 KB, 170 views)
File Type: jpg trainz 2013-01-15 16-20-01-31.jpg (91.2 KB, 170 views)
File Type: jpg trainz 2012-12-26 13-46-24-17.jpg (68.3 KB, 170 views)
Anton93sthlm besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-16-2013, 11:39 PM   #58
AlleDahlle
Medlem
 
Join Date: Jun 2012
Location: Kristianstad
Posts: 763
Default

Quote:
Originally Posted by Anton93sthlm View Post
Hejsan hejsan!
Vi finns på Aurans forum.
Bygget går bra men det fattas mycket att göra rutten realistisk.
Vet inte hur det är med andra men själv skulle jag mest bry mig om själva rutten, vet inte hur jag ska förklara det bättre men jag bryr mig inte så mycket om hur det ser ut omkring bara själva spåren är lagda realistiskt så är jag nöjd

Annars ser rutten bra ut, fortsätt så
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-11-2013, 03:26 PM   #59
Anton93sthlm
Medlem
 
Join Date: Dec 2011
Location: Centrala Stockholm
Posts: 323
Send a message via MSN to Anton93sthlm
Exclamation Lite uppdatering i själva bygget

Stationsbygget på vår egna station på blåa linjen är snart klar!
Och just nu sätter jag dit byggnader i stadsdelen Kungsholmen.
Mer info snart...
Anton93sthlm besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009