| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2005 
				Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA 
				
				
					Inlägg: 1 415
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nu finns det en konverterare att ladda ner som gör det möjligt att använda allt tidigare material till Trainz, ända ner till Classic. Denna plug-in läser av både den kod som tidigare versioner av Trainz använt sig av och den nyare som används från Trainz 2009. Detta ger oss användare en fantastisk möjlighet att skapa och köra på banor med material som tidigare inte varit möjliga att använda på grund av att de nyare versionerna av Trainz helt enkelt "inte talar samma språk" som tidigare program. 
		
		
		
			I dokumentet nedan finns instruktioner om hur man gör. Hälsningar 
				__________________ 
		
		
		
		
	Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Huddinge, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 6 377
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Efterlängtat, har läst igenom pdf:en och det verkar vara enkelt att installera, men var finner jag programmet. 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Bengan  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Mar 2010 
				Ort: Skåne, Linderöd 
				
				
					Inlägg: 510
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja var finner man detta programm 
		
		
		
		
		
		
			![]()  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Bygger numera i Tane /Björn  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Dec 2009 
				Ort: Malmö 
				
				
					Inlägg: 2 055
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jag vill också ha reda på det.  
		
		
		
		
		
		
		
	Benkegbg: Kan du inte leta rätt på det i dag? Nisse  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2005 
				Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA 
				
				
					Inlägg: 1 415
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej! 
		
		
		
		
		
		
			Som svar på allas frågan så undrar jag detsamma. Det är ju i alla fall 1:a april. Kanske någon utan skrupler och huvudet fullt med programmeringskunskaper kan knycka koden från Auran och skapa ett efterlängtat "supertrainz". Hälsningar 
				__________________ 
		
		
		
		
	Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2008 
				Ort: Uppland, Sverige 
				
				
					Inlägg: 2 733
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Skulle inte tro det. De på N3V har inte ens koll på den kod de har. Kan tydligt ses om man studerar utvecklingen av ångloksmotorer, det läggs till fler och fler och mer och mer ologiska siffror för att göra det hela lite "bättre", men eftersom de är just ologiska hjälper det inte mycket. Ger bara mer tal som skall gissas för att ge en realistisk körupplevelse. Men varför inte ändra det redan befintliga? Jo, för att ingen har en aning om hur det egentligen fungerar, då de som en gång i tiden skrev de första kodraderna om ångloksengines för Auran inte är kvar längre.  
		
		
		
		
		
		
			Har försökt att få ut lite information om hur beräkningarna sker för dragkraft/motstånd, men utan resultat. Att få ut all kod och göra ett "supertrainz" finns inte på kartan. 
				__________________ 
		
		
		
		
	-k-  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2008 
				Ort: Gävle 
				
				
					Inlägg: 1 535
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Det absolut bästa sättet att fixa en sådan sak skulle vara att ta koden från ORTS och lägga till import funktioner för Auran innehåll. Detta är ett enormt jobb men möjligt tekniskt. Däremot är jag tveksam till att det är möjligt pga den underliga licensen som ORTS ligger under - det är inte äkta open source så man kan inte göra vad man vill...  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |