![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag hade tänkt bygga en liten enkel animerad brunn, ni vet den med en spann i en kättning på en vals med vev, och kollade lite vad som fanns inbyggt i Trainz. Då stötte jag på detta MONSTER:
"Tree Palm in Well", ruskigt snyggt (kolla själva), men vad har detta med tåg att göra? Dissekerade bygget och stötte på många moderniterer: 1. Ingen .im eller .lm fil utan en .srt som jag förgäves försökt öppna. 2. en uppsjö stora texturer av olika typer, diffuse, specular och normal(bump). Men som sagt, fbnatt snyggt, kryp nära så får ni se, hela bygget vacklar när vinden tilltar och palmen följer med i vindväxlingarna. Men som sagt det kostar datorkraft. Bifogar lite shots att fundera över:
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Min gissning är att du inte kan öppna det för att du isf behöver SpeedTree utvecklingsmjukvaran till 3DSMax. Denna kostar mången peng om du vill ha den "lagliga" versionen som ger dig tillstånd att utveckla SpeedTreez träd kommersiellt. Sen kan man visst använda en annan version som jag dock tror egentligen är begränsad till användning i ett annat spel - det är den som Pofig använder. Vilket också lär vara skälet till att vi inte får se hans träd på DLS om jag begripit det rätt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har inte tänkt nåt som ens är i närheten av detta MONSTER men kan tro att det är SpeedTrees som ligger bakom!
Varför skall vi ägna tid och energi är att utveckla "viftande" träd när vi saknar så mycket annat. N3vs försäljningsidéer ställer jag inte upp på, dom står mig upp i halsen, detta var bara ett exempel på de vansinnigheter som numera regnar över oss! Står möjligen srt för Speed Retarding Trees??? ![]()
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Fladdrande träd, som ser ut som dom vore från någon helt annan tidsperiod (dinosaruernas verkar mest trolig), är väl något man absolut kan klarar sej utan. Vore ju mycket mer för realismen i spelet, om man satsade på att få till så att skuggor kunde visas lite mer korrekt, eller visas överhuvutaget. T.ex att man kunde få se skuggor från hus och andra fasta föremål i omgivningarna (RW klarar ju tydligen av det på ett mycket snyggt å realistiskt sätt). Och att man jobbade på grafikmotorn, så att alla typer av räfflade ytor visas som folk, och inte som några flummiga konstverk av Bengt Lindström t.ex ![]() ![]() ![]() Nää, hugg ner dom där löjliga "fladderträna", och lägg krutet på nått bättre N3V säger jag i alla fall.
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
McGuirel och Pofig har visat att det går att göra snygga speedtrees - med färre polygoner och mindre datakraft än skiten som följer med. |
|
![]() |
![]() |