![]() |
If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#76 |
STW-member
|
![]()
Kanske för att det fn görs mer nytt material till RW/RW2 än till Trainz? Bara en gissning rakt ut i rymden.
__________________
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Medlem
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
|
![]()
Tja, ur min synvinkel helt enkelt för att jag tycker Trainz är den lättaste simulatorn att bygga banor i. RW tycker jag är ett helt hopplöst dependency h-vete pga bristen på motsvarighet till DLS.
Ämnet är dock OT för den här tråden. =) Ett R lok vore naturligtvis maffigt i vilken simulator som helst - det är ett rejält stycke metall! |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Hedersmedlem
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
|
![]() Quote:
Quote:
Lite upp till trådämnet igen; Men absolut, R-loket är maffigt. Nu blev det ju lite extra intressant att bygga lok som aldrig blev av också. Ånglok_3-ritningen är intressant. Om man skulle bygga ett sånt lok i simulatorn skulle det visa på hur man kan använda en simulator ur historiskt perspektiv, att kunna återskapa fordon som inte längre finns och som i det här fallet fordon som inte ens funnits. Kul ide helt klart, tycker jag. Tack Bengan för uppladdningen, alltid intressant! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Medlem
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
|
![]() Quote:
Rycktes mest med av stunden i tanken på ett R lok.... Det vore ett coolt lok oavsett simulator. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Hedersmedlem
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
|
![]() Quote:
![]() Jag började ju på ett R-lok (bland alla andra projekt man börjat på... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#81 | |
STW-member
|
![]() Quote:
Jag var inte heller ute efter att gräva i dynghögen. Det var därför jag gissade ut i rymden. Den är ju rätt stor. ![]()
__________________
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Hedersmedlem
Join Date: Sep 2001
Location: Vendelsö
Posts: 4,502
|
![]() Quote:
Bengan, ursäkta att vi är OT, hoppas det är ok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Medlem
Join Date: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 1,430
|
![]()
newS har målat om till (minst) 21 nya färgsättningar på loken, tror det bara finns ca 4 (orginaltexurena) till trainz
Janne har tydligen 12 färdiga samt några på G, dock måste loket mappas om på nått vänster ekan har också masas färdiga (på det befintliga loket). Dock är inte dessa på något vis uppladdade
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
![]()
Det här med Community Ware (CW) föll nog inte så väl ut. Det finns ju bara RC där för några hundra spänn! Tanken var väl samma som Aurans, att dra in pengar för att fortsätta utvecklingen av nya saker? Föll det väl ut???
Jag är av en helt annan uppfattning: För mig är tanken på att "tjäna pengar" [om än i ett gott syfte] på mina byggen helt främmande!!! Vi bedriver en fin hobby och det skall vi väl fortsätta med, utan vinst eller finansieringsintressen??? Eller har jag missat tåget nu igen???
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Medlem
Join Date: Feb 2005
Location: Karlstad, Sverige
Posts: 988
|
![]()
Tanken var inte att tjäna pengar utan att få en finansiering till att hyra ett proffs att göra modeller.
Eventuellt överskott skulle väl gå till nästa modell men jag tror inte det blev något överskott. Det kostar en hel del och det var väl dessutom en del andra frågetecken rent legalt och skattemässigt vilket gör det till en komplicerad modell för att ta fram grejer. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Veteran
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,079
|
![]() Quote:
Och så länge ingen kan fixa det (mappningen), så är det inte aktuellt med ett släpp av mina texturer heller. Dels blir det antagligen bara en massa påpek på allt som inte stämmer, dessutom är man ju inte helt nöjd själv heller. Ville bara klargöra det, så att ingen tror att jag bara är en "taskig egoist" ![]() ![]()
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Tidigare v10
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
|
![]()
Ser inte vad problemet med att mappa om skulle vara, vi har ett ton med personer på forumet som är duktiga på 3D, som skulle kunna utföra arbetet, om dom fick tillgång till 3D filen.
Sen är det ju bara frågan om vem som ska utföra arbetet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Admin & STW-member
Join Date: Aug 2001
Location: , , Sweden.
Posts: 5,814
|
![]()
CW var ingen grej för att tjäna pengar. Jag ligger fortfarande någonstan mellan 5000-8000 kr back då det testades olika utvecklare. Fullt medvetet från mitt håll så jag ska inte klaga men jag blir sur när man säger att CW bara gjordes för att mitt konto skulle fyllas...
Som KWM säger är det en del skattemässiga aspekter man måste lösa för att få till fler CW-modeller. Enda sättet att slippa moms är att bilda en ideel förening med styrelse. Därtill är intresset för nya modeller för lågt. Det räcker inte med 50 pers eller ens 100 pers för att priset ska bli så pass bra att det blir bra för alla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Medlem
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
|
![]() Quote:
Dum fråga men måste staten "få veta" vad vi pysslar med här så att säga? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Medlem
Join Date: Jun 2004
Location: Stockholm
Posts: 797
|
![]() Quote:
![]() Det skulle vara roligt att det skulle kunna komma ut fler saker ur CW helt klart, men som Fredrik redan sagt är det inte bara en sak som sätter käppar i hjulen.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
|
![]() |
![]() |