Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-02-2011, 12:55 PM   #31
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Bifogar en bild på problemet. Det funkar inte att köra Rebuild. Hjälp tack. Hoppas verkligen att det går att lösa.
Attached Images
 
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 02:19 PM   #32
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Hej!
Sök den senaste world-fil "w-xxx+xxx~w.bk och kolla med ordinarie filen om det är olika stora. Kopiera bk-filen och döp om till samma namn till ordinare. Hoppas du får tillbaka.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 06:01 PM   #33
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Fick du tillbaka hel rutt?
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 06:14 PM   #34
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Nej, tyvärr. Jag kopierade och ändrade den senaste som du sa men samma sak. Och filerna var lika stora.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 06:21 PM   #35
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Har undertiden fixat Brommadepån. Hoppas den duger. Har använt SFM till att skala-om en befintlig modell.
Attached Images
  
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 06:30 PM   #36
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Quote:
Originally Posted by Bombardier Train View Post
Nej, tyvärr. Jag kopierade och ändrade den senaste som du sa men samma sak. Och filerna var lika stora.
Klickade du "senast ändrad"? Leta sen tills de skiljer i storleken.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 06:32 PM   #37
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Fin hall du har gjort!
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 06:35 PM   #38
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Tack!
Quote:
Originally Posted by Totte View Post
Klickade du "senast ändrad"? Leta sen tills de skiljer i storleken.
Hittade en w-fil och bk-w-fil och ändrade men det fungerade inte.
__________________
//Bombardier Train



Last edited by Bombardier Train; 03-02-2011 at 06:39 PM.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 06:38 PM   #39
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Quote:
Originally Posted by Bombardier Train View Post
Tack!

Den senaste filen som är ändrad hete WS, ska man bry sig om den eller hoppa över den tills man ser W-filerna?
Ja, mellan två filerna, ordinarie och bk.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 06:47 PM   #40
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Jag känner igen felet och råkat ut många gånger vi Oslo-området. När det blev problem så visade vorldfilen 1 kb. Jag kopierade bk-filen som var 320kb och klistrade på skrivbordet och döpte om till orginal filnamn och klistrade in i World-mappen.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 08:09 PM   #41
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Gick inte det heller. Förstår bara inte hur det kan bli såhär helt plötsligt...
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 08:19 PM   #42
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Kan du komprimera world-mappen och lägga upp här, så kan jag kolla vad som är felet.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 08:26 PM   #43
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Tack för att du ägnar tid.
__________________
//Bombardier Train



Last edited by Bombardier Train; 03-02-2011 at 08:56 PM.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 08:32 PM   #44
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Quote:
Originally Posted by Bombardier Train View Post
Tack för att du ägnar tid.
Nu har jag tagit emot. Du kan nu ta bort uppläggningen.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 08:38 PM   #45
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Jag hittar inga skillnader, det är som ska vara så. Du får nog ta backup, tyvärr. Hoppas att du gjorde backup nyligen.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009