|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#16 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
|
Härliga bilder, nu längtar man ännu mer efter rutten!
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tidigare Ruben
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
|
Tack för kommentaren, Pierre!
![]() Tack, men jag har inte behov av ljudfiler från Tunnelbanan. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tidigare Ruben
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
|
Släppet blir uppskjutet för Tvärbanan pga att jag inte får till det med spårljud.
![]() Vore kul om det funkade att använda de som är på KVB-rutten, men det hörs inget när man passerar punkterna som jag har placerat sound-regions. ![]() Tacksam för svar! Hoppas någon vet, annars får det väl vara som det är, det är ju ändå en beta.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
KVB-rutten?
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
|
Har du kopierat Sound mappen från "KVB-rutten" till din rutt och skrivit in filerna i din ssource? Kopiera bara texten från ssource till din ssource!
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Tidigare Ruben
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
|
Totte: Det är en Tysk spårväg!
![]() Quote:
![]() Edit: Bifogar en bild på Sound regions också. Ser likadant ut i andra änden. Last edited by Bombardier Train; 02-22-2011 at 05:43 PM. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Quote:
Det här de gula är ljuden för spåret och du öppnar ttype-filen. Så här ser det ut från min rutt. Grundljudet till spåret (KVB spårljud) ska du använda default. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tidigare Ruben
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
|
Tack, ska ta och titta på det där!
Men nu när jag sparar och gör någon ändring så får jag "Filed to save propertly."
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Det är noga med paranteser. De här med Ex och In Sms-filer. Sms-filerna och ljudfiler ska även placeras till Sound-mappen under Train Simulator. Inte bara under ruttens mapp.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Last edited by Totte; 02-22-2011 at 11:07 PM. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
När du släpper rutten, så måste du även släppa sound-filerna som rutten behöver.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Tidigare Ruben
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
|
Får "Filed to save properly" när jag har satt ut spårljud och ska spara. Oroväckande.
Det fungerade däremot att sätta ut miljö-ljud så det kommer med i betan iaf.Ett förslag är att jag släpper rutten, och så kan spårljuden komma i en senare version, för nu lyckas jag inte. ![]()
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Veteran
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
|
Det låter bra.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Tidigare Ruben
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
|
Hej!
Har under några dagar jobbat med en hemsida åt rutten. Där har jag tänkt att man ska ladda ner rutten ifrån sedan. Här är adressen: http://www.tvarbanan-msts.skysurfen.nu/
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tidigare Ruben
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
|
Helt plötstligt har det försvunnit objekt (och spår) från några tiles. Helt otroligt, katastrof! Finns det något sätt att lösa? Tog back up tidigare, men samma sak där.
Som tur är har inte hela rutten förstörts... ![]()
Last edited by Bombardier Train; 03-01-2011 at 06:32 PM. |
|
|
|