Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-15-2011, 10:48 PM   #16
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Härliga bilder, nu längtar man ännu mer efter rutten!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-17-2011, 03:00 PM   #17
josu
Medlem
 
Join Date: Nov 2010
Location: Sverige
Posts: 296
Send a message via Skype™ to josu
Talking

Kan man säga...
__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)
josu besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-17-2011, 04:55 PM   #18
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Tack för kommentaren, Pierre!
Quote:
Originally Posted by josu View Post
Jag äger TRS06 och har C20 där så jag har tunnelbaneljudfiler!
Kan mejla och fråga tillverkaren/upphovsmannen om jag kan mejla över filerna till dig!

Längtar till släppet
Svara fort bara...
Tack, men jag har inte behov av ljudfiler från Tunnelbanan.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-21-2011, 10:01 PM   #19
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Släppet blir uppskjutet för Tvärbanan pga att jag inte får till det med spårljud.

Vore kul om det funkade att använda de som är på KVB-rutten, men det hörs inget när man passerar punkterna som jag har placerat sound-regions.

Tacksam för svar! Hoppas någon vet, annars får det väl vara som det är, det är ju ändå en beta.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-21-2011, 10:07 PM   #20
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

KVB-rutten?
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-21-2011, 11:17 PM   #21
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Har du kopierat Sound mappen från "KVB-rutten" till din rutt och skrivit in filerna i din ssource? Kopiera bara texten från ssource till din ssource!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-22-2011, 05:38 PM   #22
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Totte: Det är en Tysk spårväg!
Quote:
Originally Posted by Pierre View Post
Har du kopierat Sound mappen från "KVB-rutten" till din rutt och skrivit in filerna i din ssource? Kopiera bara texten från ssource till din ssource!
Alltså, jag har fått in ljuden till RE, men de hörs inte där jag har placerat ut dem. Borde ha varit tydligare. MSTS standard-ljud (bro m.m.) fungerar däremot. Det är Sound Sourcen som inte kommer upp i menyn av någon anledning.
Edit: Bifogar en bild på Sound regions också. Ser likadant ut i andra änden.
Attached Images
 
__________________
//Bombardier Train



Last edited by Bombardier Train; 02-22-2011 at 05:43 PM.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-22-2011, 09:22 PM   #23
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Quote:
Originally Posted by Bombardier Train View Post
Totte: Det är en Tysk spårväg!

Alltså, jag har fått in ljuden till RE, men de hörs inte där jag har placerat ut dem. Borde ha varit tydligare. MSTS standard-ljud (bro m.m.) fungerar däremot. Det är Sound Sourcen som inte kommer upp i menyn av någon anledning.
Edit: Bifogar en bild på Sound regions också. Ser likadant ut i andra änden.
Hej!
Det här de gula är ljuden för spåret och du öppnar ttype-filen.
Så här ser det ut från min rutt.
Grundljudet till spåret (KVB spårljud) ska du använda default.
Attached Images
 
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-22-2011, 10:14 PM   #24
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Tack, ska ta och titta på det där!

Men nu när jag sparar och gör någon ändring så får jag "Filed to save propertly."
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-22-2011, 11:05 PM   #25
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Quote:
Originally Posted by Bombardier Train View Post
Tack, ska ta och titta på det där!

Men nu när jag sparar och gör någon ändring så får jag "Filed to save propertly."
Det är noga med paranteser. De här med Ex och In Sms-filer. Sms-filerna och ljudfiler ska även placeras till Sound-mappen under Train Simulator. Inte bara under ruttens mapp.

Last edited by Totte; 02-22-2011 at 11:07 PM.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-22-2011, 11:10 PM   #26
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

När du släpper rutten, så måste du även släppa sound-filerna som rutten behöver.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-23-2011, 08:50 PM   #27
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Får "Filed to save properly" när jag har satt ut spårljud och ska spara. Oroväckande. Det fungerade däremot att sätta ut miljö-ljud så det kommer med i betan iaf.

Ett förslag är att jag släpper rutten, och så kan spårljuden komma i en senare version, för nu lyckas jag inte.

__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-23-2011, 08:58 PM   #28
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

Det låter bra.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-27-2011, 09:09 PM   #29
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Hej!
Har under några dagar jobbat med en hemsida åt rutten. Där har jag tänkt att man ska ladda ner rutten ifrån sedan.

Här är adressen: http://www.tvarbanan-msts.skysurfen.nu/
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 05:21 PM   #30
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Helt plötstligt har det försvunnit objekt (och spår) från några tiles. Helt otroligt, katastrof! Finns det något sätt att lösa? Tog back up tidigare, men samma sak där.
Som tur är har inte hela rutten förstörts...
__________________
//Bombardier Train



Last edited by Bombardier Train; 03-01-2011 at 06:32 PM.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009