| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2010 
				Ort: Nacka 
				
				
					Inlägg: 375
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			1.Jag undrar bara hur man gör fototexturer som man sedan kan lägga in till sina 3d-modeller. 
		
		
		
		
		
		
			2.Hur importerar man något från T.ex Sketchup till Gmax/Blender/3dcanvas? Det var allt.  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Henrik.V  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2002 
				Ort: Stockholm, Sweden 
				
				
					Inlägg: 1 430
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
				__________________ 
		
		
		
		
	/Leoj Jaudidamdamdubidamdam  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2010 
				Ort: Nacka 
				
				
					Inlägg: 375
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Henrik.V  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Mar 2006 
				Ort: Stockholm 
				
				
					Inlägg: 531
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Om man kör Blender så finns det numera en enklare väg. Sketchup exporterar COLADA och Blender kan importera COLADA. Så det är i prinicp bara att spara i det ena programmet och öppna i det andra, den vägen har jag för mig att man kan få med texturerna också. 
		
		
		
		
		
		
			Vad gäller fototexturer så är det lättare att göra dem direkt i Blender http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25361 sedan fixar man till det sista i sitt bildbehandlingsprogram. De som är mera tvådimentionellt lagda fixar fototexturerna direkt i bildbehandlingsprogrammet verkar det som genom att dra och sträcka i utklippta bitar av bilderna eller något, men här kan de säkert själva förklara bättre. 
				__________________ 
		
		
		
		
	"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |