Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-27-2010, 05:56 PM   #16
korvtiger
Medlem
 
Join Date: Jan 2008
Location: Uppland, Sverige
Posts: 2,742
Default

Leoj, från vilket program och via vilket filformat har du importerat? Kolla vad du har för enheter i programmet du exporterar ifrån, det är troligtvis så att exportern inte bryr sig om vad du har för enhet utan exporterar till meter, fot eller annan trevlig enhet vare sig du vill eller ej.

Lan, fråga på du, du vet var du når mig. Jag blir bara glad att få något att besvara då och då, det är ekande tomt i inboxen nu sedan vi lade STL-Koppel på hyllan för tillfället. Förhoppningsvis är Sven snart klar med att rensa i sina script så att vi kan fotsätta med semaforerna, då lär det bli livat i luckan!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-27-2010, 07:10 PM   #17
leoj
Medlem
 
Join Date: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 1,430
Default

från sketchup via .dae
byggnaden är brutalt stor från början ~140x80m :P

Nu har jag varit och klåfingrat överallt så man klickar med "rätt" knapp igen, även så är menyerna på svenska, om det nu skulle tillföra nått.. Dom lär nog bli engelska igen..

Dock övergav jag byggnaden bara för att det var så ohanterligt då den var så stor.
Sitter och bråkar med min räls i blender istället.. Verkar gå frammåt iaf ^^
Nu ska jag bara försöka lista ut hur man ska göra xP
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-01-2011, 10:19 PM   #18
spyfrog
Medlem
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
Default Nytt med Blender 2.5x

Hej

För att exporten skall funka med Blender 2.5 betorna så måste ni byta ut export_trainz.py skriptet mot det i denna zip fil:
https://bitbucket.org/uschi0815/blen...rainz_256a.zip

Denna skall installeras i scripts/io katalogen tillsammans med TrainzMesImporter.exe filen.
Observera att ni måste ha skrivrättigheter för er användare i denna mapp också - inte säkert om ni kör Vista eller senare!
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 08-24-2012, 01:40 PM   #19
Anton93sthlm
Medlem
 
Join Date: Dec 2011
Location: Centrala Stockholm
Posts: 323
Send a message via MSN to Anton93sthlm
Default

Ska göra t-banestationer till blå linjen, men vet inte hur man gör med mätningen? Dvs bredden och höjden.
Anton93sthlm besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009