|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#16 |
|
Medlem
Join Date: Jan 2008
Location: Uppland, Sverige
Posts: 2,742
|
Leoj, från vilket program och via vilket filformat har du importerat? Kolla vad du har för enheter i programmet du exporterar ifrån, det är troligtvis så att exportern inte bryr sig om vad du har för enhet utan exporterar till meter, fot eller annan trevlig enhet vare sig du vill eller ej.
Lan, fråga på du, du vet var du når mig. Jag blir bara glad att få något att besvara då och då, det är ekande tomt i inboxen nu sedan vi lade STL-Koppel på hyllan för tillfället. Förhoppningsvis är Sven snart klar med att rensa i sina script så att vi kan fotsätta med semaforerna, då lär det bli livat i luckan!
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 1,430
|
från sketchup via .dae
byggnaden är brutalt stor från början ~140x80m :P Nu har jag varit och klåfingrat överallt så man klickar med "rätt" knapp igen, även så är menyerna på svenska, om det nu skulle tillföra nått.. Dom lär nog bli engelska igen.. Dock övergav jag byggnaden bara för att det var så ohanterligt då den var så stor. Sitter och bråkar med min räls i blender istället.. Verkar gå frammåt iaf ^^ Nu ska jag bara försöka lista ut hur man ska göra xP
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
|
Hej
För att exporten skall funka med Blender 2.5 betorna så måste ni byta ut export_trainz.py skriptet mot det i denna zip fil: https://bitbucket.org/uschi0815/blen...rainz_256a.zip Denna skall installeras i scripts/io katalogen tillsammans med TrainzMesImporter.exe filen. Observera att ni måste ha skrivrättigheter för er användare i denna mapp också - inte säkert om ni kör Vista eller senare! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem
|
Ska göra t-banestationer till blå linjen, men vet inte hur man gör med mätningen? Dvs bredden och höjden.
|
|
|
|