![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
|
![]()
Fick en tanke om att när man bygger och tycker det är jäkligt rörigt och jobbigt att hitta i listorna det där du såg en skymt av igår och visste du ville ha senare, att helt enkelt göra en "markskiva/lägg till ny mark" och där sätta ut saker som du tror du kommer behöva när du väl snubblar över dem?
Kanske ni alla gör så redan? Borde vara smart att avlasta lite tid som annars gått åt att leta i de jäkla listorna. Bara plocka från "arbetsbänken" det man vill ha. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Väldigt bra idé, kör själv på den, dels en egen bana med alla saker som är svenskaktiga som man vet att man inte kommer att hitta den dagen man behöver dem, samt en lite idé hörna på den banan man bygger på med saker som man vet att man kommer att använda i framtiden.
Men det är bra att du tipsar, finns säkert någon annan som inte kommit på det här själv. ![]()
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hobo.
Om du klickar till på den lilla tratten, så att denna ruta kommer upp. Så kan du markera ett intressant objekt i listan till höger och dra detta objekt till Pick list. Så att denna lista, blir som dina favoriter eller vad vi ska kalla det för. Blir iallafall lite mindre objekt att leta igenom. Klickar du på plus-tecknet ovanför bookmarks, så kommer även flera olika alternativ för sökning av objekt som t.ex. lok, vagnar, hus, fordon m.m. Det bästa tips, som jag kan ge dig, är. Tänk både 1, 2 & 3 gånger, innan du laddar hem något. Kommer jag verkligen att använda detta i framtiden, är det verkligen något att ladda hem och ha. Gör inte samma dumhet, som jag och några till har gjort. Som att fylla hårddisken med 50-60 gig med olika Trainzmaterial. Blir ett helsike, att hitta det man vill ha och det man själv försöker intala sig med. Att jag tar och gallrar lite senare. Det orkar man bara med i ett par dagar, sedan tappar man lusten.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Taxck för tipsen, Bengan!
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ett tips till.
Klicka på tratten, sen plus-tecknet. Då kommer en massa kategorier fram, där man kan söka efter olika saker. Gå upp till Author och skriv in användarnamnet = namnet som används i configen. Som t.ex. lan = Lennart. Då kommer allt hans material bli synligt i listorna till höger och ingenting annat. Klicka på save och spara under önskat namn. Sen är det bara att fortsätta med sina egna favoriter i listan som t.ex. för svenskt material. ekankal = Ekan. korvtiger = Korven. emges = MatsS Chakz0r = Tomas llj = Lasse skogen = Fredrik matsH = MatsH svenolle = Svenolov bengolle = jag O.S.V.
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det där sista var väldigt bra att få veta, "hade jag ingen aning om" som nån kommunikationsminister sa en gång! Mer tips Bengan, vi är nog många som behöver "fortbildas"!