Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-16-2009, 05:46 PM   #1576
Romet12
Medlem
 
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden
Posts: 281
Default

Så, här kommer en bild av tåget... Problemet är ju fortvarande det, att jag kan inte stänga dörrarna. När jag byter hytt, och sedan aktiverar den, trycker på svarta knappen för att öppna dörrarna. Dörrarna öppnas, sedan stängs de 2 första dörrarna från hytten, som man kan se på bilden. Och efteråt går det inte längre att göra något åt... Kan inte öppna de 2 dörrarna och inte stänga heller.

Romet12 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-16-2009, 05:57 PM   #1577
SVoyager
Medlem
 
Join Date: Mar 2006
Location: Québec/Kanada
Posts: 357
Default

vilket version av trs har du och vilket version av c20?
SVoyager besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-16-2009, 05:59 PM   #1578
Romet12
Medlem
 
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden
Posts: 281
Default

Quote:
Originally Posted by SVoyager View Post
vilket version av trs har du och vilket version av c20?
Använder TC (Trainz Classic/s) Och har det senaste av C20-i. Det har funkat utmärkt förut, med detta version och TRS.. men nu funkar det inte längre.
Romet12 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-16-2009, 06:06 PM   #1579
SVoyager
Medlem
 
Join Date: Mar 2006
Location: Québec/Kanada
Posts: 357
Default

ok, start tc och gör buggen omedelbart, vänta 10 sekund efter buggen hände. Stäng TC och kolla på din jetlog.txt . Skicka loggen här eller på min email dpearson@svoyager.com och jag ska kolla om vad som händer
SVoyager besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-16-2009, 06:08 PM   #1580
Romet12
Medlem
 
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden
Posts: 281
Default

ok, skickar snart!
Romet12 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-17-2009, 10:09 AM   #1581
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Har fortfarande denna fråga:
Vad är det man ska skriva in för värden med hjälp av tumhjulen? Jag vet redan Dest.- och Linjenummer, men vad ska det vara för värden i Kod och tur?
(Se bild)
__________________
//Bombardier Train



Last edited by Bombardier Train; 11-17-2009 at 10:10 AM.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 03:18 PM   #1582
Sparkfot
Medlem
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,686
Default

Quote:
Originally Posted by Bombardier Train View Post
Har fortfarande denna fråga:
Vad är det man ska skriva in för värden med hjälp av tumhjulen? Jag vet redan Dest.- och Linjenummer, men vad ska det vara för värden i Kod och tur?
(Se bild)
Koden behöver du inte bekymra dig om eftersom det bara finns siffror på det tumhjulet och det ska egentligen vara bokstäver.
Om du rattar in destination: 101 och kod: E och tur: 134 så dyker följande text upp på idts skyltarna(plattformskyltarna i taket): Linje 19 E mot Hässelby Strand, (tåget är ett extra tåg)..

Tur numret ska vara 1xx om du kör på gröna linjen 2xx om du kör på gröna linjen 3xx om du kör på blåa linjen, detta är för att radion ska fungera(funkar ej i spelet utan bara i verkligheten).

Last edited by Sparkfot; 11-18-2009 at 03:20 PM.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 03:36 PM   #1583
tågfreak 96
Medlem
 
Join Date: Jul 2009
Location: halland Sverige
Posts: 319
Default

Quote:
Originally Posted by Bombardier Train View Post
Har fortfarande denna fråga:
Vad är det man ska skriva in för värden med hjälp av tumhjulen? Jag vet redan Dest.- och Linjenummer, men vad ska det vara för värden i Kod och tur?
skulle du kunna skriva nordsborgs och ropstens destinations kod skulle bli väldigt glad kan bara fruängens och några andra
__________________
tågfreak 96 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 04:10 PM   #1584
Sparkfot
Medlem
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,686
Default

Quote:
Originally Posted by tågfreak 96 View Post
skulle du kunna skriva nordsborgs och ropstens destinations kod skulle bli väldigt glad kan bara fruängens och några andra
Dest.kod för Norsborg är 202 och för Ropsten 203.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-18-2009, 04:52 PM   #1585
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Här kommer alla koder: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....61&postcount=4 EDIT: Oj såg inte att du redan hade svarat!
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-27-2009, 10:49 PM   #1586
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

Quote:
Originally Posted by bönan View Post
Hej! Jag upptäckte en konstig sak ikväll när jag körde ett 3-vagnars C20 mellan Fruängen och Ropsten (Jag använder V1.4 av C20 i TRS 2006 UTAN SP1 i Windows Vista Home Premium SP2. Nu ni som klagar på att ni aldrig får veta vilka versioner man har när man ber om hjälp...). Iaf, så medan jag körde, så sjönk HB-trycket, dvs huvudbehållarens, tryck. Från ca 800 Kps till ca 85. Samtidigt tog bromsarna sämre och sämre. Både ATP-broms och manuell broms. När jag var framme i Ropsten var trycket 84 Kps och det var nästan omjligt att bromsa. Det riktiga tåget kanske också är så här, men det verkar ju direkt livsfarligt. Borde den inte finnas typ en kompressor som laddar upp bromsarna? Har någon annan samma problem, och är det en inbyggd funktion i tåget eller bara en bugg? Jag har inte tänkt på problemet tidigare, men det har säkert funnits ändå. Tacksam för hälp!
Ingen som har någon lösning på detta? Det skulle ju också kunna vara något fel jag gör när jag kör. Det vore praktiskt med en manual till tåget, för det är ju avancerat och lite krångligt att köra... Men har någon mer än mig samma problem?
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-28-2009, 08:03 PM   #1587
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Jag har inte haft det problemet som du beskriver Bönan. Finns ju lite hjälp om tåget här: (FAQ) http://www.svoyager.com/faq/faq_sv.htm ,men en ordentlig manual skulle inte vara fel om man får problem och behöver hjälp, eller om man undrar något.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-29-2009, 01:29 AM   #1588
1422 stegetfore
Medlem
 
Join Date: Jul 2009
Location: Sverige
Posts: 38
Default

Funkar C20 med Trainz Classics Volume 3?
1422 stegetfore besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-29-2009, 06:46 AM   #1589
SVoyager
Medlem
 
Join Date: Mar 2006
Location: Québec/Kanada
Posts: 357
Default

Jag har inte provat den i TC3 för jag har inte TC3, men den fungerar i TC1-2 utan problem. I dont see why it wouldnt work with TC3, try it!

Det är klart att jag behöver att göra nån manual. Jag har redan gjort den om ni kommer ihåg det men det är klart att den är lite "out of date".

Jag tycker att göra nån youtube clip för att beskriva allt om tåget, kanske ska det hjälpa lite. Har inga tid för att göra det nu men kanske I nån kort tid i framtiden.

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-30-2009, 06:21 PM   #1590
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Jobbar du (Svoyager) också på någon tunnelbanerutt, eller gör miljö till den som redan finns?
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009