Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-28-2009, 06:09 AM   #1
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default Min första Rutt, Osby-Lund, Klippan-Kristianstad.

Jag tänkte då börja med min första rutt eller ja en liten del är klart, dock ej de viktigaste smådetaljerna, bilder kommer senare under dagen då jag ska till jobbet snart, bifogar detta sålänge
Attached Images
File Type: jpg rutt.JPG (23.8 KB, 324 views)
svfijotunn besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 10-28-2009, 06:30 PM   #2
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default bilder

här följer lite uppdaterade bilder
Attached Images
File Type: jpg fdsa.JPG (115.7 KB, 313 views)
File Type: jpg fsd.JPG (115.7 KB, 310 views)
File Type: jpg rutten3.JPG (99.7 KB, 310 views)
File Type: jpg rutten 2.JPG (119.6 KB, 308 views)
File Type: jpg rutten.JPG (89.3 KB, 308 views)
svfijotunn besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-28-2009, 08:33 PM   #3
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Thumbs up Det blir trevligt att följa bygget...

Kul sträcka du valt, särskilt intressant att se Hässleholm-Helsingborg sträckan.
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-28-2009, 09:07 PM   #4
marmar
Medlem
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 792
Smile

Snyggt!
marmar besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-28-2009, 09:26 PM   #5
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default :)

Tack, är klar med hela osby området samt hästveda och mellan.
Dock är det väl inte Helt verklighetstroget men man förstår vad som är vad och det mesta är för syns skull, fler bilder kommert snart när osby -hässleholm blir klart
svfijotunn besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-28-2009, 10:50 PM   #6
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default -

Lite mer uppdaterat och så nu, ska bygga vidare imorgon
Attached Images
File Type: jpg jo.JPG (128.8 KB, 261 views)

Last edited by svfijotunn; 10-28-2009 at 10:52 PM.
svfijotunn besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 11:04 AM   #7
tågfreak 96
Medlem
 
Join Date: Jul 2009
Location: halland Sverige
Posts: 319
Default

funkar den i trs 06
__________________
tågfreak 96 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 01:17 PM   #8
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

Rutter byggda i TRS09 funkar inte i TRS06.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 04:14 PM   #9
tågfreak 96
Medlem
 
Join Date: Jul 2009
Location: halland Sverige
Posts: 319
Default

Quote:
Originally Posted by bönan View Post
Rutter byggda i TRS09 funkar inte i TRS06.
tusan får beställa trs09 då för jag har åkt den rutten ett antal gånger
__________________
tågfreak 96 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 05:42 PM   #10
klinga
Medlem
 
Join Date: Jan 2009
Location: Stockholm
Posts: 65
Default

Rulltrappan, är det något som finns i 09 eller är det ned laddat??
__________________
//Klinga.
klinga besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-15-2009, 12:02 PM   #11
svfijotunn
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 17
Default .

Den är nedladdad kommer dock inte ihåg vart ifrån men kan kolla det sen. dock liger det lite på is nu eftersom jag har haft mycket med jobbet men snart så, dock är rutten startad i trs 06 o sen importerad till 09
svfijotunn besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-15-2009, 02:56 PM   #12
rac_hammer
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: göteborg
Posts: 1,381
Send a message via MSN to rac_hammer
Default

sök efter rulltrappa på dls antingen som "escalator" eller bara stairs du kna även prova på tyska ordet för det finns mycket saker på tyska
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009