![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Detta är väl inte 3D-design precis, men det är design i alla fall.
Jag håller på att planera för ATC enheten nu när signalerna snart släpps för TS2009 (väntar bara på nästa officiella servicepack). Jag behöver en ATC panel (bitmap) liknande bifogade bild. Bilden saknar tumhjulsomkopplarna som ni ser. Är det någon av er som kan ta på sig ett sådant uppdrag? Eller är det någon som har en bra bild som man kan utgå ifrån (ej JPG)? Jag hade tänkt göra en regel (rule) för ATC funktionen där panelen är en interaktiv html-browser som man kan placera var man vill i driver. Bilden är hämtad från ”Simuleringsmotor för tågtrafik med stöd för experimentell konfiguration” av Jimmy Flink. Examensarbete DV3, ISSN 1100-1836. -
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tyvärr, Svenolov.
Hittade bara en bild, från en gammal T43:a. Samma panel som på din bild, men med betydligt mycket sämre skärpa (snarar suddig)
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Farbror Sallad här på forumet har en bild på en ATC-panel i sin signatur. Du skulle kunna fråga honom om du får använda den. Det enda är väl att bilden är i JPEG-format, men det går ju snabbt att spara om.
![]() http://www.e-buzz.se/forum/member.php?u=11431 Senast redigerad av Joel den 2009-05-13 klockan 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Kan den här bilden va till hjälp.
https://cm.idg.se:8288/polopoly_fs/1.160531.1210277831!imageManager/1109183632.jpg gubben50 --------- John.P Senast redigerad av Joel den 2009-05-13 klockan 18:09. Anledning: Inlägget stred mot forumreglerna § 3.8 då det inte är tillåtet att ladda upp andras bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag hittade några bilder till. Tagna i Da, F, T43 och X10.
Tror tyvärr, att du inte har någon nytta utav dessa. Men det måste vara bättre, att du själv avgör det hela. Än att jag gör det och att det visar sig i slutänden, att dom skulle ha varit OK.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
STW har en bild på en panel som kan vara till hjälp , på deras hemsida under guider, ATC guide.
/ MVH Elias Senast redigerad av trainz_bonden den 2009-05-25 klockan 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hoppas denna kan vara till hjälp,
![]()
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-05-25 klockan 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Här en bild
Senast redigerad av gubben50 den 2012-11-08 klockan 15:11. |
![]() |
![]() |