Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-01-2009, 12:41 PM   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default X10 3141 ASPEN och 3144 MJÖRN GL Tåget.

Någonting, som ska föreställa Aspen och Mjörn GL Tåget.

Finns några riktiga skönhetsmissar här och där. Man är nog tvungen, att dra upp texturen från 1024x1024 till 4096x4096 för att få till det ordentligt.

Om det är någon annan, som har större tålamod än jag. Så är det bara att kladda vidare på texturen. Grovjobbet är gjort.

Länkar vidare till denna tråd för mer info.

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22638
Attached Images
File Type: jpg bengolle_20090301_0000.jpg (106.3 KB, 388 views)
File Type: jpg bengolle_20090301_0001.jpg (112.8 KB, 386 views)
Attached Files
File Type: cdp X10 3141 ASPEN och 3144 MJÖRN GL TÅGET.cdp (2.85 MB, 159 views)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 03-01-2009, 01:17 PM   #2
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

I vanlig ordning, man tackar och bockar.
Ska se bara om man kan få igång ordinarie dator där man har Trainz inst. som tyvärr har drabbats av en total kollaps, så att man får provköra tågen också.
Snyggt jobb i alla fall. MVH. Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-01-2009, 01:25 PM   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
I vanlig ordning, man tackar och bockar.
Ska se bara om man kan få igång ordinarie dator där man har Trainz inst. som tyvärr har drabbats av en total kollaps, så att man får provköra tågen också.
Snyggt jobb i alla fall. MVH. Ekan
Aj fan.

Förklarar varför det har varit så få inlägg, med bilder i screenshotstråden från dig.

Det skrämde mig lite, att du hade börjat att tröttna så smått på Trainz.
Men nu skrämde du upp mig, ännu mer.

Håller tummarna, att det inte är en helt total kollaps med burken din.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-01-2009, 01:56 PM   #4
henke327
Medlem
 
Join Date: Sep 2005
Location: Stockholm
Posts: 334
Default

Ser bra ut som vanligt, detta är mycket uppskattat ska du veta! Trist att det verkar vara så pilligt med ommålningarna bara. Hoppas du orkar fortsätta!

//H
henke327 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-01-2009, 06:52 PM   #5
smajlet
Medlem
 
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
Default

Quote:
Originally Posted by Bengan View Post
Aj fan.

Förklarar varför det har varit så få inlägg, med bilder i screenshotstråden från dig.

Det skrämde mig lite, att du hade börjat att tröttna så smått på Trainz.
Men nu skrämde du upp mig, ännu mer.

Håller tummarna, att det inte är en helt total kollaps med burken din.
Tjena Bengan!
Den runda GL-symbolen i fronten,var kann man ladda ner den eller kan du skicka den till mig?
Har länge sökt den men ej hittan den på googel.
MVH Christer
smajleth@hotmail.com
smajlet besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-01-2009, 07:14 PM   #6
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Quote:
Originally Posted by smajlet View Post
Tjena Bengan!
Den runda GL-symbolen i fronten,var kann man ladda ner den eller kan du skicka den till mig?
Har länge sökt den men ej hittan den på googel.
MVH Christer
smajleth@hotmail.com
Har också googlat och letat efter den. Men har inte vetat, vad jag skulle googla efter.

Gav till slut upp och klippte ut symbolen från den här bilden. Det var den, som jag hittade mest rakt framifrån. Därför är den lite osymetrisk på ommålningarna.

http://www.smok.nu/fordon/x10gl.jpg
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-01-2009, 08:58 PM   #7
Andreas
Medlem
 
Join Date: Jul 2008
Location: Sweden
Posts: 907
Send a message via MSN to Andreas Send a message via Skype™ to Andreas
Default

Snyggt Bengan

Skulle varit roligt om du kanske kunde skapa X11orna (Pågatågen)
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-09-2009, 05:18 PM   #8
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Uppdaterat för passagerarstöd.

Ny cdp-fil nedan, som skriver över föregående cdp-fil.
Attached Files
File Type: cdp X10 3141 ASPEN och 3144 MJORN GL Taget. 1.1.cdp (2.85 MB, 99 views)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Tags
motorvagnar, ommålningar, pendeltåg, x10


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009