|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
|
Någonting, som ska föreställa Aspen och Mjörn GL Tåget.
Finns några riktiga skönhetsmissar här och där. Man är nog tvungen, att dra upp texturen från 1024x1024 till 4096x4096 för att få till det ordentligt. Om det är någon annan, som har större tålamod än jag. Så är det bara att kladda vidare på texturen. Grovjobbet är gjort. Länkar vidare till denna tråd för mer info. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22638
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Veteran
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
|
I vanlig ordning, man tackar och bockar.
Ska se bara om man kan få igång ordinarie dator där man har Trainz inst. som tyvärr har drabbats av en total kollaps, så att man får provköra tågen också. Snyggt jobb i alla fall. MVH. Ekan |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
|
Quote:
Förklarar varför det har varit så få inlägg, med bilder i screenshotstråden från dig. Det skrämde mig lite, att du hade börjat att tröttna så smått på Trainz. Men nu skrämde du upp mig, ännu mer. Håller tummarna, att det inte är en helt total kollaps med burken din.
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2005
Location: Stockholm
Posts: 334
|
Ser bra ut som vanligt, detta är mycket uppskattat ska du veta! Trist att det verkar vara så pilligt med ommålningarna bara. Hoppas du orkar fortsätta!
//H |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
|
Quote:
Den runda GL-symbolen i fronten,var kann man ladda ner den eller kan du skicka den till mig? Har länge sökt den men ej hittan den på googel. MVH Christer smajleth@hotmail.com |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
|
Quote:
Gav till slut upp och klippte ut symbolen från den här bilden. Det var den, som jag hittade mest rakt framifrån. Därför är den lite osymetrisk på ommålningarna. http://www.smok.nu/fordon/x10gl.jpg
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
|
Snyggt Bengan
![]() Skulle varit roligt om du kanske kunde skapa X11orna (Pågatågen)
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
|
Uppdaterat för passagerarstöd.
Ny cdp-fil nedan, som skriver över föregående cdp-fil.
__________________
Bengan |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| motorvagnar, ommålningar, pendeltåg, x10 |
|
|