![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() ![]() Hoppas du fattar !
![]() |
#107 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Hade jag kännt att jag är rätt person för att ge konstruktiv kritik, så hade jag gjort det...men eftersom jag inte kan mycket om det tekniska, hoppar jag över den biten. Det jag vill komma till, som jag sagt tidigare i denna tråden är att det finns många olika sätt att lära sig mer, och ett av de sätten är att lyssna på vad andra har att säga! Ett annat sätt är att hitta dina små förebilder, studera deras bilder, hur de gör och sen utgå därifrån och hitta din egen lilla nisch, tex Daniel...han verkar ju ha fastnat för att fota flygplan, och då jobbar han på att bli bra på det, testar nya saker, är lite påhittig och nyfiken...det är då resultaten kommer. Hitta en plats i din hemtrakt, där du kan få utlopp för din nyfikenhet och prova nya saker, ställa in olika slutartider osv, lägga skärpan på olika ställen...försök jobba på att hitta något som du trivs med, din egen stil med andra ord. Lek och lär, det är så jag lärt mig det lilla jag kan...tillsammans med motivation och inspiration från de förebilder jag har.
![]() |
#108 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Saxar in ett svar i en av bildtrådarna. Tror att svaret i allmänhet kan vara relevant för diskussionen här.
Citat:
Senast redigerad av Alexander Ödman den 2008-09-05 klockan 19:59. |
|
![]() |
![]() |
#109 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har hållt mig utanför denna diskution, men känner att jag vill säga nått nu. Jag känner som vissa andra att det är "grupperingar" (kanske fel ord!?) i detta forum och det ställer till det i.o.m. att vissa får kommentarae och vissa inte.
OK, visst kan det vara så att känner man fotografen i fråga så är det lättare att ge komentarer. Men varför kan man inte ge en komentar till en okänd? Det kan ju bli din nästa kompis! Jag ger själv inte mycket komentarer, då det inte är bilderna som lockade mig till detta forum i första hand. Utan det är tåg sim delen som lockar mig mest och där ger jag ganska mycket komentarer, mest (enligt mig själv) för att hjälpa andra... Vad jag mest reagerar på i denna tråd är att dom som känner som jag och vissa andra inte blir trodda. Det stämmer inte, det finns inga grupperingar o.s.v. Ni andra borde respektera vad vi känner och försöka få till en ändring. Att låtsas som det regnar, löser inga problem! Och bara för att ni inte märker nått problem, så betyder det inte att det inte finns några. Detta är vad jag tycker och känner och ni behöver absolut inte hålla med mig...
#110 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
![]() |
#111 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Grupp 1. De som vill fota för att det är riktigt roligt och sen komma hem och få konstruktiv kritik på hur dom kunde gjort det ännu bättre. De som kommenterar efter hur bilden ser ut och skulle skrivit samma kommentar utan att se vem som laddat upp bilden.
Grupp 2. De som gillar att fota. Man kollar först vem som laddat upp bilden. Är det någon som är lokförare eller någon med en dyr systemkamera så skriver man alltid en glad kommentar om hur vacker bilden är och skämtar så att bilden får 2 sidor med glada meningar.. __________________________________________________ _______________ Det här tycker jag och många andra. Det är rätt så uppenbart också. Ska länka till en bild senare ikväll.. __________________________________________________ _______________ Jag undrar en sak, vilka sitter i juryn till galleriet? |
![]() |
![]() |
#112 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#113 |
Medlem
|
![]()
Dig skulle jag nog placera i grupp 1, du kommenterar olika folks bilder. Det är bra
![]() http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...light=fuskjobb Jag vet att du Mulle kan ta väldigt bra bilder. Den bilden jag länkade var absolut inte din bästa. Men jag undrar liksom hur den kan dra in 2 sidor med ord ![]() http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=19978 Dom här bilderna som Hemulen har tagit känns faktiskt rätt mycket mer "speciella". Men han fick ingen kritik alls. Det här var bara ett av alla exempel som finns. Nu hoppas jag att ni inte blir sura för att jag har kritiserat Mulles bild. Men den var inte direkt någon värsting och det tror jag att ni kan hålla med om. |
![]() |
![]() |
#114 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
![]() |
#115 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
Å andra sidan om du nu Julian å dina andra vänner som delar din åsikt i denna grupperingsfrågan inte finner sig till ro med detta så är det väl ingen som hindrar er från att lämna forumet om ni så önskar? Senast redigerad av Sparkfot den 2008-09-06 klockan 20:49. |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Skånsk användare
|
![]() Citat:
Sen får du gärna berätta vilka du anser vara "experterna" här inne och i vilken grupp respektive expert ligger, enligt dig då. Får gärna tala om i vilken grupp jag hanmnar också!
![]() |
#117 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Lokförare
|
![]() Citat:
![]() |
#119 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Wedell skrev "Fin bild på fint lok ![]() Å andra sidan undrar jag rätt mycket hur det kommer sådär mycket "kommunikation" över bilden. Om jag lägger upp en bild så skriver ingen något alls ![]() |
|
![]() |
![]() |
#120 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
Funderat på vad Mulle skriver? Loket är utan tvekan GC:s skabbigaste, då är det ironi att skriva vackert.....