Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-17-2008, 10:46 PM   #1
Eric B
Tidigare ssg
 
Join Date: Apr 2004
Location: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Posts: 603
Send a message via MSN to Eric B
Default Biljettång köpes!

Någon här som har en gammal SJ-biljettång skräpandes och som kan tänka sig att sälja den till mig?

En riktig tågvärd har biljettång sägs det...
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 04-17-2008, 10:52 PM   #2
Kristian
Tidigare Krille400
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,020
Default

Det kommer ut sådana på Tradera lite då och då. De senaste jag har sett har gått för en dryg femhundring, så priserna är helt okej.
Kristian besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-17-2008, 11:07 PM   #3
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Join Date: May 2005
Location: Mjölby
Posts: 366
Send a message via MSN to simonbertilsson
Default

Får ni inte det av SJ, eller är det penna som gäller numera?
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-17-2008, 11:31 PM   #4
Eric B
Tidigare ssg
 
Join Date: Apr 2004
Location: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Posts: 603
Send a message via MSN to Eric B
Default

Quote:
Originally Posted by simonbertilsson
Får ni inte det av SJ, eller är det penna som gäller numera?
Penna tyvärr. Begagnatmarknaden som gäller. För dyra sägs det...
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-18-2008, 02:59 PM   #5
Slash2
Medlem
 
Join Date: Jan 2006
Location: Stockholm
Posts: 796
Default

Quote:
Originally Posted by Krille400
Det kommer ut sådana på Tradera lite då och då. De senaste jag har sett har gått för en dryg femhundring, så priserna är helt okej.
Priserna skiljer sig rätt mycket i så fall: Biljettång på Tradera.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-21-2008, 10:31 AM   #6
FredrikNestor
Medlem
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 32
Default

Jag hörde av en tågvärd här om dagen att de får inte använda tån längre pga. ARBETSSKADOR! Var är samhället på väg. Arbetsskador av en tång? Herregud.. gnäll kallas det. Man får väll variera då och använda båda händerna. Tycker det är synd. Att bara bocka av på biljetten med en penna känns oproffsigt.
FredrikNestor besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 05:46 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009