|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2005
Location: Göteborg
Posts: 304
|
Här är den första varianten av svenska växelväljare. Det är en motordriven (automatisk) och en manuell (klotväxel). En bonus med att ha en modell även för den automatiska är att det går att lägga om växeln genom att klicka på växelväljaren direkt i spelet (man behöver inte använda kartan).
stwlev.jpg Dessa har jag kallat generiska för det finns ingen animation mellan väljaren och växeltungorna. Ett problem som vi inte löst är att det inte går att få två varianter av klotväxeln. Det betyder att man i vissa fall inte kan få gula sidan uppåt för huvudtågväg och röda uppåt för sidotågväg. Vi får leva med detta så länge. För att placera ut väljarna måste man välja Sweden som Track Rule. Sen kryssar man i antingen manuell eller automatisk så skall väljaren placeras ut automatiskt bredvid växeln man gör. Man kan flytta väljaren helt fritt efteråt. Det följer med en Track Rule som heter Sweden. Den innehåller följande:
Last edited by MatsS; 01-11-2008 at 02:07 PM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
STW-member
|
Det som slår mig är hur verklighetstroget det ser ut. Grafiken är verkligen bra.
__________________
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Månadens bild - Mars 2005
Join Date: Feb 2002
Location: Leksand
Posts: 1,177
|
Tack så mycket Mats!
Båda två fungerar utmärkt. Perfekt med en svensk Track Rule också. ![]() mvh .... Mats
__________________
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Join Date: Dec 2007
Location: Ostfreesland/Tyskland
Posts: 589
|
please add the Line
"Scenery\Procedural\oxfo_padd_Catenary01.xml" to the Sweden.bin <CatenaryBlueprint> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider> <Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">Scenery\Procedural\oxfo_padd _Catenary01.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </CatenaryBlueprint> or use this file: Last edited by newS; 01-12-2008 at 06:02 PM. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tidigare v10
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
|
jag har bara en liten fråga om dessa, vart i spelet hittar jag dom när dom är installerade o hur installerar jag dom ? jag hittar ingen rpk fil
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2008
Location: Lidköping, Sweden
Posts: 908
|
Jag satte in rpk filen i Rail Simulator Package Manager och det fanns inte i spelet på Track Rules.
Vad har jag gjort för fel
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2008
Location: Lidköping, Sweden
Posts: 908
|
Jag fattar hur man ska göra nu och det funkar.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
|
Vet inte om du håller på längre, men jag skulle hemskt gärnaa vilja ha växelväljare i rutten jag bygger. Men jag bygger med SADs spår ifrån hans fantastiskt fina rutt. Går det att får dessa till hans spår? Går det i efterhand? Eller kan du släppa dessa som vanliga objekt?
Skulle bli väldigt tacksam!
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tidigare Ruben
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
|
Pierre, som jag har förstått det så är det bara att markera Sweden, som Rule, så kan man ha växlarna till valfritt spår. (Se bilden)
På exemplet använder jag SADs spår. ![]() Däremot hur man väljer mellan klotväxel och den moderna varianten förstår jag inte. Last edited by Bombardier Train; 01-26-2010 at 08:58 PM. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
|
Ahh, va bra att dom funkar med dom spåren också! Jag testade först med org spåren, men jag kunde inte heller lista ut hur man ändrar???? Jag fick bara fram den moderna väljaren...
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Location: Norge
Posts: 120
|
Se på ikonet nederst til venstre på bildet, krysser man av her vil man få manuel eller automatisk veksel.
__________________
/Øystein - http://3dtog.com/ |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
|
Quote:
Både fungerar bra till SADs spår och ser förbaskat bra ut!
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|