![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Helt sjukt. Visst har det hänt värre grejer i världen, men inte så nära oss.
http://www.aftonbladet.se/ EDIT: Såg att det stod lite om detta i Pisstråden nu. Jaja, lika bra att ha en diskussionstråd.
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2011-07-23 klockan 00:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Detta är ju helt förjävligt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Vilket totalt vansinne, gärningsmannen måste ju ha någon allvarlig sinnessjukdom! Han är ju gripen, och jag måste säga att det är synd att han inte kan dömas till något värre än livstids fängelse...
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Det är för hemskt med allt som händer i Norge!
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Det går inte att förstå, inte ens nästan. Det är alldeles för stort och nära.
Jag känner en av de som var på ön (Som lyckligtvis klarat sig genom att simma över sundet till fastlandet) och är själv aktiv i SSU, Socialdemokraternas Ungdomsförbund här i Sverige som har många, starka band med AUF som höll till på ön. Tankarna går till alla de drabbade och deras anhöriga och de 84 (kan bli fler) som fått sätta livet till, för att de hade en politisk åsikt. Det kommer hållas många manifestationer runtom i Sverige idag, i Östersund hålls en på stortorget kl. 18.00. Återigen, tankarna går till Norge och de drabbade och anhöriga.
![]() |
#6 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Det verkar ju liksom som att bomben var att avleda så att alla poliser m.m var fokuserade på den så att han kunde åka ut till ön och skjuta alla där.
Att det kan bli upp emot 100 kanske fler döda trodde jag aldrig igår.
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Med tanke på hur det ser ut på TV-bilderna från Oslo tycker jag ändå att det är ett mirakel att inte fler dog där ändå...
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Vad Jag tror är att dåden egentligen nog skulle utförts idag. För då skulle ju Norges statsminister besökt lägret och planen var nog att döda statsministern. Men han eller de som planerade attentaten måste tagit fel på dag (som tur).
Det är ju hemskt allt detta. Vad jag såg senast så är der 91 döda nu totalt. Tänker på alla anhöriga till offren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Ofattbart är det som hänt i norge.
![]() |
#10 |
Medlem