|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2011-07-14, 21:11 | #1 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Sep 2001 Ort: Vendelsö 
					Inlägg: 4 502
				 |  RailWorks 3; Train Simulator 2012 23 sept 
			
			Railsimulator.com har just presenterat sin nya release av RailWorks3; Train Simulator 2012. Du kan läsa mer om den nya releasen här: http://www.railsimulator.com/microsi...012/index.html Några punkter från FAQ: 
 Gameplay 
 
 Senast redigerad av Mazz den 2011-07-14 klockan 21:34. Anledning: lagt till features | 
|   |   | 
|  2011-07-14, 21:32 | #2 | 
| Veteran Reg.datum: Nov 2001 Ort: Onsala,  , Sweden. 
					Inlägg: 8 149
				 |   
			
			Skall bli intressant att se vad detta månde bliva ?
		 
				__________________  "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn   | 
|   |   | 
|  2011-07-14, 21:38 | #3 | 
| Veteran Reg.datum: Jul 2008 Ort: Fagersta 
					Inlägg: 5 542
				 |   
			
			Låter trevligt!  "super elevation", det är doserat spår det eller?   
				__________________ Mvh Björn  Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora | 
|   |   | 
|  2011-07-14, 21:43 | #4 | 
| Medlem Reg.datum: Jul 2010 Ort: Uppsala 
					Inlägg: 562
				 |   
			
			Ser helt enkelt för j-a snyggt ut men jag hade hoppats på lite jämförelser av prestanda men får väl kanske vänta på videoklippet eller rapporter från de på UKTS som är inbjudna att kika på det hela.
		 
				__________________ Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. | 
|   |   | 
|  2011-07-14, 21:50 | #5 | 
| Medlem Reg.datum: Feb 2005 Ort: Karlstad, Sverige 
					Inlägg: 988
				 |   
			
			Låter väldigt lovande må jag säga. Frågetecken om det är förbättrade möjligheter att göra realistiska scenarion med trafik. Är väl en av de mest kritiserade punkterna i nuvarande version (förutom att lysena inte fungerar). /æ | 
|   |   | 
|  2011-07-14, 21:52 | #6 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Mar 2002 Ort: Trollhättan 
					Inlägg: 9 861
				 |   
			
			Oj! Det var trevliga nyheter det. Såg att en av bilderna visade tåglutning och spårlutning vid kurvorna. Härligt!  En liten undran, har det kommit med strålkastare över spåret från loket? | 
|   |   | 
|  2011-07-14, 22:00 | #7 | 
| Veteran Reg.datum: Jul 2008 Ort: Fagersta 
					Inlägg: 5 542
				 |   
			
			Totte, det har inte kommit än men ska komma i denna nya uppdateringen.   
				__________________ Mvh Björn  Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora | 
|   |   | 
|  2011-07-14, 23:00 | #8 | 
| Tidigare Traindriver94 |   
			
			Ser inte att loken ger ifrån sig något sken...
		 
				__________________ Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! | 
|   |   | 
|  2011-07-14, 23:02 | #9 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Sep 2001 Ort: Vendelsö 
					Inlägg: 4 502
				 |   
			
			Några mer saker man kan notera: 
 Högupplöst bild här: http://www.jameswoodcock.co.uk/wp-co...lWorks3JWB.png Är det inte lustigt att releasen heter det den heter... varför inte RailWorks 3 kort o gott... Utan den heter RW3: Train Simulator 2012... i exakt samma textstil som MSTS... | 
|   |   | 
|  2011-07-14, 23:04 | #10 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Sep 2001 Ort: Vendelsö 
					Inlägg: 4 502
				 |   
			
			Håller med, men man får väl anta att följande mening säger att det är på plats nu: Multiple‐source dynamic lighting: allows streetlights & headlights to illuminate the ground and nearby objects och det vore väl märkligt om inte det skulle vara med, när så mycket nya ljuseffekter är på plats. edit: Railsimulator.com säger att dom ska lägga upp illustrativa bilder på detta i morgon. Så, det är nog på plats. Senast redigerad av Mazz den 2011-07-15 klockan 00:39. | 
|   |   | 
|  2011-07-15, 00:24 | #11 | 
| Medlem Reg.datum: Jul 2010 Ort: Uppsala 
					Inlägg: 562
				 |   
			
			Tack för den extra infon Mazz! Lite konstigt att dom inte väljer in en bild med strålkastare från ett lok att visa direkt måste ju vara den mest efterlängtade uppdateringen sedan spelet släpptes   Får hålla sig tills imorrn då   
				__________________ Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. | 
|   |   | 
|  2011-07-15, 04:17 | #12 | |
| Medlem Reg.datum: Apr 2004 Ort: Lom - Norway 
					Inlägg: 1 272
				 |   
			
			Det här är intressant, helt klart, men man funderar fortfarande på när man ska ta klivet över till RW. Citat: 
 RailWorks 3 nämner inte ett ord om sitt största problem (med Rail Simulator och RailWorks 2). Att kunna låsa tågvägar (växlar) efter behov för AI-förare och även den tågväg som den spelande (manuella föraren) använder. Någon form av central klarerare, alltså. Och sen ska AI (autopiloter) köra efter signalbeskeden liksom den manuella föraren, och inget annat. Signalbeskeden ska inte bara vara pålagda som en scenery effekt och låta AI-förarna köra på i sina egna tågvägar, utan att ta hänsyn till signalbeskeden. Detta är fortfarande en begränsning som jag helt enkelt inte kan leva med. Jag hoppas att dom har glömt att nämna att dom har gjort förbättringar på detta område. 
				__________________ svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). | |
|   |   | 
|  2011-07-15, 04:40 | #13 | |
| Hedersmedlem Reg.datum: Sep 2001 Ort: Vendelsö 
					Inlägg: 4 502
				 |   Citat: 
 - Du är väl väldigt nöjd med den simulator du använder, så du behöver väl inte fundera på att ta något kliv över till nån annan simulator? | |
|   |   | 
|  2011-07-15, 06:43 | #14 | ||
| Medlem Reg.datum: Apr 2004 Ort: Lom - Norway 
					Inlägg: 1 272
				 |   Citat: 
 Citat: 
 EDIT: Ursäkta. Train Simulator heter den visst numera. 
				__________________ svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-07-15 klockan 09:44. | ||
|   |   | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |