Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-22-2010, 10:24 PM   #1
Viktor
Medlem
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 316
Default Tågsimulator i webbläsaren

Hej!

Har hittat en liten tågsimulator som fungera alldeles utmärkt att köra i webbläsaren.
Inokashira Line Simulator 2 heter det och är troligtvis japanskt. I spelet kör man ett pendeltåg.
Du har en hastighetsmätare och en distansmätare att gå efter samt de grafiska.
Det du reglera är enbart hastigheten, dörrarna öppnas automatiskt när du stannat inom ett område på +- 4 meter.
Ditt uppdrag är att köra tåget, hålla tidtabellen och stanna vid rätt ställe vid plattformen.

Hytten är gjord i dator medan landskapet och allt runt om kring är filmat med en filmkamera.
Kvalitén är inte den bästa men vad kan man begära av detta lilla spel.

http://www.realrailway.com/en/ino2/simulator2.html

Last edited by Viktor; 11-22-2010 at 10:27 PM.
Viktor besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 11-23-2010, 12:50 PM   #2
Jonmpa
Medlem
 
Join Date: Jan 2006
Location: Vårberg
Posts: 1,011
Send a message via MSN to Jonmpa
Smile

Quote:
Originally Posted by Viktor View Post
Hej!

Har hittat en liten tågsimulator som fungera alldeles utmärkt att köra i webbläsaren.
Inokashira Line Simulator 2 heter det och är troligtvis japanskt. I spelet kör man ett pendeltåg.
Du har en hastighetsmätare och en distansmätare att gå efter samt de grafiska.
Det du reglera är enbart hastigheten, dörrarna öppnas automatiskt när du stannat inom ett område på +- 4 meter.
Ditt uppdrag är att köra tåget, hålla tidtabellen och stanna vid rätt ställe vid plattformen.

Hytten är gjord i dator medan landskapet och allt runt om kring är filmat med en filmkamera.
Kvalitén är inte den bästa men vad kan man begära av detta lilla spel.

http://www.realrailway.com/en/ino2/simulator2.html
Coolt med en tågsimulator där det är filmat från banan med videokamera, synd bara att man inte kan förstora bilden där lite, men ändock typ såna simulatorer borde det göras fler av deffenitivt alltså, en helt annan känsla än när landskapet är gjort i dator, tänk då om man har en typ tåghytt hemma, som riktiga bilsimulatorer ungefär och så en stor tv apparat framför som på Spårvägsmuseet när dom hade C2:an man kunde stå i och se när tåget rullade på riktigt framför ögonen
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-23-2010, 04:20 PM   #3
Rasmus96
Medlem
 
Join Date: Sep 2010
Location: Stockholm
Posts: 390
Default

Cool ide skulle gärna se en sådan här enkel men en bra ide fast i sverige också. Lite s¨årt att stnna vid där man ska bromsarna är lite sega. Men tack för länken Viktor!
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-24-2010, 01:10 PM   #4
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

På samma sida finns simulatorn i nedladdningsversin med bättre kvalité.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:51 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009