|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2006
Posts: 316
|
Hej!
Har hittat en liten tågsimulator som fungera alldeles utmärkt att köra i webbläsaren. Inokashira Line Simulator 2 heter det och är troligtvis japanskt. I spelet kör man ett pendeltåg. Du har en hastighetsmätare och en distansmätare att gå efter samt de grafiska. Det du reglera är enbart hastigheten, dörrarna öppnas automatiskt när du stannat inom ett område på +- 4 meter. Ditt uppdrag är att köra tåget, hålla tidtabellen och stanna vid rätt ställe vid plattformen. Hytten är gjord i dator medan landskapet och allt runt om kring är filmat med en filmkamera. Kvalitén är inte den bästa men vad kan man begära av detta lilla spel. http://www.realrailway.com/en/ino2/simulator2.html Last edited by Viktor; 11-22-2010 at 10:27 PM. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Medlem
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2010
Location: Stockholm
Posts: 390
|
Cool ide skulle gärna se en sådan här enkel men en bra ide fast i sverige också. Lite s¨årt att stnna vid där man ska bromsarna är lite sega. Men tack för länken Viktor!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Veteran
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
|
På samma sida finns simulatorn i nedladdningsversin med bättre kvalité.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|