![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#166 |
Medlem
|
![]()
fint.. fint.. ser mycket bra ut !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Skulle importera den nya versionen av loket till trainz, och får nu error message:
Error: Container 'a_koppel' does not have an 'att-parent' tag which is required to reference an attachment point. Error: Container 'a_luft_0' does not have an 'att-parent' tag which is required to reference an attachment point. Error: Container 'a_luft_1' does not have an 'att-parent' tag which is required to reference an attachment point. Error: Container 'b_koppel' does not have an 'att-parent' tag which is required to reference an attachment point. Error: Container 'b_luft_0' does not have an 'att-parent' tag which is required to reference an attachment point. Error: Container 'b_luft_1' does not have an 'att-parent' tag which is required to reference an attachment point. Error: Unable to load indexed mesh 'kuid 289028 1101\T44body.im' Några förslag på vad F*N som hänt och hur jag löser det ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#169 |
Tidigare v10
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Har du råkat att bara exportera själva loket, utan attatchmentpoints??? Lycka till .... Mats ![]()
![]() |
![]() |
#171 |
Tidigare v10
|
![]()
Nej, den tanken slog mig med, så jag gjorde ett försök där jag exporterade när allt var markerat, men det blev ingen skillnad.
Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2010-11-20 klockan 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Tidigare v10
|
![]()
Vet inte vart jag ska börja, men jag vet hur detta kommer att sluta...
Fick tipset att använda mig av PEV programmen, för att det skulle då arbeta runt buggarna, men det hjälpte ta mig f*n inte heller, Trainz är en totalt värdelös programvara om den inte klarar av att importera en nyare version av något som faktiskt redan fungerar, en programvara så full med buggar som trainz är ingen färdig programvara, det är en alpha version.. För jag har listat ut att problemet ligger i att Trainz nu tvärvägrar att ladda .IM filen, den vägrar till och med att ladda dom gamla versionerna av .IM filerna. Mina tidigare problem har jag ändå lyckts lösa, men detta hittar jag ingen lösning på, då till och med dom rekommenderade lösningarna inte fungerar. För som det är nu, så är trainz INTE en färdig produkt, för det har ALDRIG funnits en önskan från Auran att det ska vara det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Det är väl den "näst senaste" .im-filen i den, eller har du hunnit med ännu fler?
![]() |
![]() |
#174 |
Tidigare v10
|
![]()
Den fungerar, men jag hade en senare version än den, som hade en grafisk uppdatering för dörrkanterna, men det fungerar tydligen inte att kopiera in filerna från din kopia till det riktiga loket, det har get upp totalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Veteran
|
![]()
Inte helt
![]() Kolla din mail om en stund.
![]() |
#176 |
Tidigare v10
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Om CM säger så så saknas taggen att-parent "default" i dom containarna, lägg dit dom!
![]() |
#178 |
Tidigare v10
|
![]()
Det löste dom problemen, men problemet kvarstår att Trainz fortfarande vägrar ladda meshen, vilket gör loket värdelöst, varför det slutat ladda .IM filen har jag ingen aning om, det .IM filen visar sig utan problem i andra program som kan avläsa .IM filer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Tidigare v10
|
![]()
Trainz är helt klart det konstigaste program jag NÅGONSIN jobbat med...
För nu helt plötsligt så bestämde det sig för att fungera, utan att jag hade gjort något ? Jaja.. bara att fortsätta arbetet antar jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Tidigare v10
|
![]()
Nu fungerar allt som det ska, loket har ett par nya detaljer, det är även utrustat med en ny engine config från Korvtiger, som han även har lyckats väldigt väl med!
![]() ![]() ![]() Närmar sig så smått, men Trainz sliter på nerverna då det har en viss tendens att hitta på jävelskap, men jaja, utan problemen så hade jag ju inte haft lösningar. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|