![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Nej Inget händer ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Under options / Planet auran, kan du trycka på patch knappen på vänster sida ? Ungefär halvvägs ner på tabben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Till Hawk. En liten stilla undran bara. Var har du köpt ditt Trainz? Vad jag kan se, i jämförelse med alla mina Trainz-skivor och kassetter,så har dessa AURAN-loggan, men kan inte se det på din skiva. Är det något som har med detta att göra? (Kanske någon annan som vet).
Hälsningar
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Komplement till mitt senaste inlägg:
Om vi, tillsammans, inte lyckas lösa problemet så återstår nog inget annat än att kontakta återförsäljaren. Som ni kanske vet så hade väldigt många av oss Trainz-entusiaster problem med att få Trainz 2010 att fungera då nästan alla (?) skivor som distribuerats saknade serialnumber för att registrera spelet med. Vi, i alla fall jag, fick hjälp av återförsäljaren med det. Hade köpt spelet på CDON men blev hänvisad till WENDROS, som också stod på skivan. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2010-07-08 klockan 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Jag har köpt det på: http://www.amazon.com/ England Så här ser det ut når jag har installerat. När jag sedan trycker på OK knappen så händer inget. Jag är registrerad medlem på Auran
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-08 klockan 19:09. Anledning: la till en bild på min registrering |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Okej. Det är alltså inte köpt i Sverige. Kan var en orsak.
Min hitoria: Jag köpte Trainz i Sverige, minns dock inte var, och fick först build 37625 som sedan patschades upp till 38017 Därpå följde version 3 build 38411 till skillnad från din 38869. Alltså skiljer sig buildnumren från Sverige och England.. .. Kan det bero på detta tro. Någon som vet? Efter att ha uppgraderat från build 38411 så fortsatte det upp med 40040 för att slutligen landa på 41844 som är den senaste. Hälsningar
![]() |
#22 |
Veteran
|
![]()
Så här ser det ut när jag klickar på Start
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-08 klockan 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Har inte läst denna sidan ordentligt, men den kanske ger något? http://www.justtrains.net/faqs.asp?drdProduct=205 Se speciellt i slutet. Hälsningar
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Tillägg:
Det brukar oftast vara så med patchar att de tar en evinnerlig tid att ladda in. Så om burken står stilla och man tror den har hängt sig så har den inte det. Ta en fika framför en långfilm på TVn så brukar det vara klart efteråt. En annan sak som också brukar gälla när man installerar en patch är att den helst vill ha en ren version av programmet. Alltså en nyinstallation av det hela. I ditt fall är det väl redan fallet så det är nog bara att ladda ner och vänta? Hälsningar
![]() |
#25 |
Veteran
|
![]()
Jag har tydligen "Just Trains version of Trainz Simulator 2009"
Så nu laddar jag hem filen på sidan, på 42 Mb http://www.justtrains.net/faqs.asp?drdProduct=205 Kan man bara dubbelklicka på denna exe.fil ? 37625_to_38017.exe Det stämmer ju inte med siffrorna i patchen !!! Updates Service Pack Version 38869 to 40040 update This update will update the Just Trains version of Trainz Simulator 2009 to the latest software build. To install this update please download it using the download link below. The installer will automatically run the Trainz patching utility that will upgrade your installation of Trainz Simulator 2009. Please note - this patching process can take several hours. Please do not close the patching program until it has completed its tasks. ![]() File size 42Mb
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-08 klockan 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Hawk
Kan det här hjälpa dig http://www.justtrains.net/faqs.asp?d...uctName=Trainz mvh gubben50 --------- John
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Jag törs inte kolla det. Men om du sparat filen efter att ha klickat på download så förutsätter jag att det är rätt fil. Det är ju från en sida som är säker och som säger uppdatering från 38869 till 40040.
Stäng Trainz och testa vad som händer när du startar patchen.
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Vad detta är för fil du försöker öppna vet jag inte. Men om du bara klickar på Download och sparar ner filen, på skrivbordet exempelvis, och klickar på den så skall den starta uppdatering från 38869 till 40040.
![]() |
#29 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Tack, det va den sidan ja hämtade filen ![]()
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|