Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-16-2010, 07:43 PM   #1
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default X5 Betabeta vers 1

På förekommen anledning (att ge Svenolov och Korvtiger lite arbetsro samt mig själv lite tid till annat) laddar jag upp X5 i ofullständigt skick (fullt körbar men ej skriptad och LODad).

Det är många filer så det blir två poster.

Detta är del 1.
Attached Files
File Type: pdf X5 Dokumentation.pdf (213.3 KB, 269 views)
File Type: cdp SJ X5A Motorvagn.cdp (2.20 MB, 269 views)
File Type: cdp SJ X5B Motorvagn.cdp (2.52 MB, 235 views)
File Type: cdp SJ X5M Mellanvagn.cdp (4.64 MB, 237 views)
File Type: cdp SJ X5 Pantograf.cdp (68.5 KB, 223 views)
File Type: cdp Svenskt 50-tals golvbaggage.cdp (328.9 KB, 228 views)
File Type: cdp Svenskt 50-tals hyllbaggage.cdp (329.8 KB, 223 views)
File Type: cdp U7 Motorljud.cdp (1.41 MB, 240 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 04-16-2010, 07:52 PM   #2
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default X5 del 2

Fhytten kommer som "Yousendit" pga storleken.

Fhytt: https://www.yousendit.com/download/b...ZEtENlJjR0E9PQ

Håll till godo!
Attached Files
File Type: cdp X5 Lboggi Mvagn.cdp (377.6 KB, 241 views)
File Type: cdp X5 Lboggi Plog.cdp (385.7 KB, 226 views)
File Type: cdp X5 Mboggi.cdp (376.9 KB, 230 views)
File Type: cdp X5 Mhytt.cdp (558.0 KB, 229 views)
File Type: cdp X7 Motorljud.cdp (2.46 MB, 218 views)
File Type: cdp xoa5a engine.cdp (3.9 KB, 217 views)
File Type: cdp xoa5b engine.cdp (3.9 KB, 220 views)
File Type: cdp xoa5m engine.cdp (2.4 KB, 220 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-17-2010, 04:37 PM   #3
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Question Kan inte öppna i Surveyor...

Hej och tack för denna pärla...
Kan dock bara se mellanvagen, men inte någon av motorvagnarna.. har laddat ned allt från båda dina inlägg.. Vad fattas för att se allt?
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-17-2010, 05:20 PM   #4
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by stina View Post
Hej och tack för denna pärla...
Kan dock bara se mellanvagen, men inte någon av motorvagnarna.. har laddat ned allt från båda dina inlägg.. Vad fattas för att se allt?
Allt fungerar i TS2009/2010. Hur det är i andra versioner vet jag inte. Vad har du för version?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-17-2010, 05:26 PM   #5
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Kan vara Corona rot. Här är den:
Attached Files
File Type: cdp corona rot.cdp (1.3 KB, 179 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-17-2010, 05:38 PM   #6
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Eller möjligen (troligen inte) Swe Horn Brite (STW):
Attached Files
File Type: cdp swe horn brite.cdp (530.6 KB, 184 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-17-2010, 05:49 PM   #7
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Thumbs up Nu fungerar det!

Installerade hytten, så nu ser jag alla tre enheter.
Tack!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-17-2010, 08:06 PM   #8
KBM111
Medlem
 
Join Date: Nov 2002
Location: , , Sweden.
Posts: 105
Default

Jag får fortfarande bara mellanvagnen
__________________
kbm
KBM111 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-17-2010, 08:36 PM   #9
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Thumbs up Installera allt igen..

Fin modell han gjort Ian, jag gjorde som så att jag installerade alla filer igen från alla inlägg om X5 och då fungerar det!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-18-2010, 03:27 PM   #10
KBM111
Medlem
 
Join Date: Nov 2002
Location: , , Sweden.
Posts: 105
Default

Nu fungerar det. Tack för en kanonfin modell.
__________________
kbm
KBM111 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-19-2010, 03:17 PM   #11
Andreas
Medlem
 
Join Date: Jul 2008
Location: Sweden
Posts: 907
Send a message via MSN to Andreas Send a message via Skype™ to Andreas
Default

Vad heter tåget i spelet?
Testar och söker efter x5, men hittar inte det..
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-19-2010, 04:06 PM   #12
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Quote:
Originally Posted by Andreas View Post
Vad heter tåget i spelet?
Testar och söker efter x5, men hittar inte det..
Har för mig, att det är.

SJ X5A, X5B och X5M.
__________________
Bengan

Last edited by Bengan; 04-19-2010 at 04:10 PM. Reason: Rättat min gissning
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-19-2010, 04:55 PM   #13
korvtiger
Medlem
 
Join Date: Jan 2008
Location: Uppland, Sverige
Posts: 2,742
Default

Xoa5 får du nog träff på.
Som Bengan säger så heter de SJ Xoa5 A/M/B

När de byggdes hette de Xoa5,
X=elmotorvagn
o=boggier
a=Elektrisk framdrivning (för att kunna skilja på diselelektriska- och diesel/elmotorvagnar)
5=Numret på motorvagnen

1970 ändrades litterasystemet och o:et togs bort för att man inte hade några tvåaxliga motorvagnar eller passagerarvagnar kvar så man behövde inte längre skilja på tvåaxliga och boggievagnar och a:et togs också bort då man inte hade några dieselelektriska motorvagnar kvar och motorvagnen fick då litterat X5
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-20-2010, 01:46 PM   #14
Nils Blid
Medlem
 
Join Date: Dec 2009
Location: Malmö
Posts: 2,055
Default

Mellanvagnen är tjusig - men tyvärr ensamman. Motorvagnarna (SJ X5A/B) finns - i lokförteckningen i Railyard och Surveyor. Jag har lagt in samtliga filer samt kompletterat med Corona red och Signalhorn.
Samtliga A, B och M återfinns i Content som installerade, men också under Missing Dependencies.
Finns det något nästa steg?
Nils Blid
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-20-2010, 02:54 PM   #15
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by Nils Blid View Post
Mellanvagnen är tjusig - men tyvärr ensamman. Motorvagnarna (SJ X5A/B) finns - i lokförteckningen i Railyard och Surveyor. Jag har lagt in samtliga filer samt kompletterat med Corona red och Signalhorn.
Samtliga A, B och M återfinns i Content som installerade, men också under Missing Dependencies.
Finns det något nästa steg?
Nils Blid
Har du installerat hytten (FHytt) från YuoSendit?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Tags
motorvagn, sjlittx5

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 10:28 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009