|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
På förekommen anledning (att ge Svenolov och Korvtiger lite arbetsro samt mig själv lite tid till annat) laddar jag upp X5 i ofullständigt skick (fullt körbar men ej skriptad och LODad).
Det är många filer så det blir två poster. Detta är del 1.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Fhytten kommer som "Yousendit" pga storleken.
Fhytt: https://www.yousendit.com/download/b...ZEtENlJjR0E9PQ Håll till godo!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
|
Hej och tack för denna pärla...
Kan dock bara se mellanvagen, men inte någon av motorvagnarna.. har laddat ned allt från båda dina inlägg.. Vad fattas för att se allt?
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Allt fungerar i TS2009/2010. Hur det är i andra versioner vet jag inte. Vad har du för version?
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Kan vara Corona rot. Här är den:
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Eller möjligen (troligen inte) Swe Horn Brite (STW):
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
|
Installerade hytten, så nu ser jag alla tre enheter.
Tack!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2002
Location: , , Sweden.
Posts: 105
|
Jag får fortfarande bara mellanvagnen
__________________
kbm |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
|
Fin modell han gjort Ian, jag gjorde som så att jag installerade alla filer igen från alla inlägg om X5 och då fungerar det!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2002
Location: , , Sweden.
Posts: 105
|
Nu fungerar det. Tack för en kanonfin modell.
__________________
kbm |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
|
Vad heter tåget i spelet?
Testar och söker efter x5, men hittar inte det.. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
|
Quote:
SJ X5A, X5B och X5M.
__________________
Bengan Last edited by Bengan; 04-19-2010 at 04:10 PM. Reason: Rättat min gissning |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem
Join Date: Jan 2008
Location: Uppland, Sverige
Posts: 2,742
|
Xoa5 får du nog träff på.
Som Bengan säger så heter de SJ Xoa5 A/M/B När de byggdes hette de Xoa5, X=elmotorvagn o=boggier a=Elektrisk framdrivning (för att kunna skilja på diselelektriska- och diesel/elmotorvagnar) 5=Numret på motorvagnen 1970 ändrades litterasystemet och o:et togs bort för att man inte hade några tvåaxliga motorvagnar eller passagerarvagnar kvar så man behövde inte längre skilja på tvåaxliga och boggievagnar och a:et togs också bort då man inte hade några dieselelektriska motorvagnar kvar och motorvagnen fick då litterat X5
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Join Date: Dec 2009
Location: Malmö
Posts: 2,055
|
Mellanvagnen är tjusig - men tyvärr ensamman. Motorvagnarna (SJ X5A/B) finns - i lokförteckningen i Railyard och Surveyor. Jag har lagt in samtliga filer samt kompletterat med Corona red och Signalhorn.
Samtliga A, B och M återfinns i Content som installerade, men också under Missing Dependencies. Finns det något nästa steg? Nils Blid |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Quote:
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| motorvagn, sjlittx5 |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|