![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
För första gången på över ett år åkte jag landsvägsbuss sista biten hem från jobbet idag.
![]() Visst, bilden är suddig och dan, men man måste ju dokumentera en så pass ovanlig händelse på något vis. ![]() Redigerat: Tanken var att ämnet skulle ha legat under "Lokaltrafik" såklart... Senast redigerad av Kristian den 2008-02-06 klockan 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Trevlig bild!
Vad brukar det var för fordon på den linjen? ![]() Ser iallafall ut att vara den mer "stadslika" modellen, med tanke på längd,, dörrantal... ![]()
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2008-02-06 klockan 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
![]() Nedan ses några typer som förekommer: 1. Scania CN113CLB. Körs i vissa turer av Handen/Hågagaragen. 2. Volvo B10M-60 Säffle System 2000. 3. Volvo B7RLE 8500LE. Finns även i boggiversion, och då med endast en bakdörr. 4. Volvo B10M-55 Led Säffle System 2000. Här nere har mittdörren endast ett blad. 5. Volvo B10MA-55 Led Säffle System 2000NL 6. Scania Lahti. En relativt okänd buss för mig. Dessa kom till oss från Dalatrafik i fjol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
"För första gången på över ett år åkte jag landsvägsbuss sista biten hem från jobbet idag."
Varför? "2. Volvo B10M-60 Säffle System 2000." Viken underbar bild! En SL-buss "ute på landet" ser väldigt trevligt ut...
![]() |
#5 | ||
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |