|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#856 | |
|
Tidigare TriQz
Join Date: Nov 2006
Location: Göteborg, Westra Goataland
Posts: 684
|
Quote:
När jag vill starta med ett specifikt tågset så brukar jag antingen sätta ut det tågset jag vill köra med först på hela banan, eller så brukar jag starta driver och leta upp det tågset jag vill starta med...!
__________________
|
|
|
|
|
|
|
#857 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2003
Location: , , Sweden.
Posts: 277
|
Quote:
Kolla här: http://forums.auran.com/trainz/showp...4&postcount=11 //Lars S Last edited by UP6936; 08-31-2007 at 02:10 PM. |
|
|
|
|
|
|
#858 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2003
Location: , , Sweden.
Posts: 277
|
Quote:
//Lars S |
|
|
|
|
|
|
#859 | |
|
Medlem
Join Date: Oct 2004
Location: Lidingö, Stockholm, Sweden.
Posts: 61
|
Quote:
installerade om trainz och volia! Det funkar :P Tack för hjälpen
|
|
|
|
|
|
|
#860 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2003
Location: , , Sweden.
Posts: 277
|
Quote:
För att installera innehållet i .cdp-filer dubbelklickar du på filnamnet. Hur laddade du ner C20-vagnen? Du verkar ju ha kört med den eftersom du hade synpunkter på bromsförmågan. //Lars S |
|
|
|
|
|
|
#861 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2007
Posts: 253
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#862 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2005
Posts: 728
|
Kör du DCC-Mode?
__________________
/Daniel |
|
|
|
|
|
#863 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2007
Posts: 253
|
Quote:
till om jag vill köra som riktiga sträckan eller vad man nu ska säga..? |
|
|
|
|
|
|
#864 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2003
Location: , , Sweden.
Posts: 277
|
Quote:
När du startar Driver får du välja mellan DCC Mode och Cab Mode. Default är DCC Mode. C20-vagnen är specifikt gjord för att köras i Cab Mode så du måste aktivt välja det. Då fungerar alla reglage och knappar i förarhytten som de gör i verkligheten. Läge att läsa lite i manualen så att du förstår hur saker och ting fungerar, kanske. RTFM = Read The Fucking Manual! //Lars S Last edited by UP6936; 09-01-2007 at 01:33 AM. |
|
|
|
|
|
|
#865 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2007
Posts: 253
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#866 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2003
Location: , , Sweden.
Posts: 277
|
Quote:
Du använder muspekaren för att påverka reglage och knappar. För att trycka på en knapp för du muspekaren till knappen varefter du trycker ner vänster musknapp och för musen framåt (från dig). Man får träna lite på det här. Körspaken manövrerar du genom att föra pekaren till spaken och sedan föra spaken fram och tillbaka genom att hålla ner vänster musknapp och röra musen fram och tillbaka. Det finns ett antal kameror i hytten som du får justera till lämpliga lägen så att du ser det du vill se. Alla ljud är autentiska liksom alla animationer av dörrar etc. Lycka till! //Lars S Last edited by UP6936; 09-01-2007 at 06:57 PM. |
|
|
|
|
|
|
#867 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2007
Posts: 253
|
Quote:
Fattar inte det där med key och sånt så bra.. Likson funktionerna i hytten vill typ inte funka.. |
|
|
|
|
|
|
#868 |
|
Medlem
|
Funktionerna i hytten fungerar först efter du aktiverat tåget.
Vänd dig ca 180 grader till vänster i hytten så har du en nyckel i väggen på nedre delen, vriden den åt något håll (du har markeringar som visar hur långt du skall vrida, om du zoomar in), sedan så vänder du dig tillbaka mot displayen på vänster körbord, där kan skall du aktivera några knappar (så dom lyser gul) sedan skall du hålla ner en annan knapp några sekunder (så datadisplayen startar) sen är det bara att tuta och köra. Eftersom dom flesta knappar har en funktion så pröva dig fram, tryck på dom och se vad som händer. Det tog mig ett tag också innan jag fick igång tåget men jag tryckte på alla knapparna för att se vad som hände och till slut så funkade det. Hälsar Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se |
|
|
|
|
|
#869 |
|
Medlem
|
Ja så kanske man också kan göra ja, men det finns ett enklare sätt: nämligen vrida på den nedre nyckeln till rätt läge och sedan vrida på den svarta gummiknappen ovanför nyckeln så påbörjas aktiveringen av tåget och när du byta ände av tåget så vrid bara av den nedre nyckeln och byt ände helt enkelt vid avstängning vrider du av nyckeln och sedan gummiknappen ovanför nyckeln, så gör iallafall jag och det går alldeles utmärkt. Mvh Johnny Nilsson
Last edited by Jonmpa; 09-02-2007 at 01:16 PM. |
|
|
|
|
|
#870 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2003
Location: , , Sweden.
Posts: 277
|
Quote:
//Lars S |
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|