![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har du någon av följande kameror som är inköpt mellan 2002 och 2004 så kan det vara så att din kamera har ett tillverkningsfel som gör att CCDn kan gå sönder lättare.
Canon: PowerShot A60 PowerShot A70 PowerShot A75 PowerShot A300 PowerShot A310 PowerShot S230 Digital ELPH / Digital IXUS V3 / IXY D320 PowerShot SD100 Digital ELPH / Digital IXUS II / IXY Digital 30 PowerShot SD110 Digital ELPH / Digital IXUS IIs / IXY Digital 30a Fujifilm: FinePix A303 FinePix F410 Zoom FinePix F700 FinePix S2 Pro Sony: Cyber-shot DSC-F717 Cyber-shot DSC-P10 Cyber-shot DSC-P12 Cyber-shot DSC-P2 Cyber-shot DSC-P31 Cyber-shot DSC-P32 Cyber-shot DSC-P51 Cyber-shot DSC-P52 Cyber-shot DSC-P7 Cyber-shot DSC-P71 Cyber-shot DSC-P72 Cyber-shot DSC-P8 Cyber-shot DSC-P92 Cyber-shot DSC-U10 Cyber-shot DSC-U20 Cyber-shot DSC-U30 Cyber-shot DSC-U60 Cyber-shot DSC-V1 CD Mavica MVC-CD250 CD Mavica MVC-CD400 CD Mavica MVC-CD500 FD Mavica MVC-FD100 FD Mavica MVC-FD200 Konica Minolta: (note: all affected models were actually released prior to the merger with Konica, and hence carry only the Minolta brand name) DiMAGE A1 DiMAGE 7i DiMAGE 7Hi DiMAGE Xi DiMAGE Xt DiMAGE X20 DiMAGE S414 DiMAGE F300 Nikon: (note: added 10/11/05 14:35ET) Coolpix SQ Coolpix 3100 Coolpix 5700 Läs mer här Svenska - http://www.idg.se/ArticlePages/20051...34_PFA.dbp.asp Engelska - http://www.imaging-resource.com/NEWS/1128958202.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hehe, min kamera, Canon PowerShot A70 lider av ett sådant symptom....
Saxxat från Canons hemsida ang. min modell: "Detaljerad information om problemen: Bland de CCD:er som används i de berörda produkterna har det bekräftats att interna ledningar i sällsynta fall kan lossna i miljöer med hög temperatur eller hög luftfuktighet. Om defekten uppstår så matas inte signalen från CCD:n ut korrekt i fotograferingsläge. Detta resulterar i felaktiga bilder enligt följande: Bilderna visas inte Bildfärgerna är onormala Bilderna är förvanskade Symptomen syns på LCD-skärmen. " Mitt symptom är att det blir som myrornaskrig på vissa bilder, samt att displayen visar myrornaskrig ibland. (det liknar myrornaskrig, men inte riktigt). Får se om jag orkar ta kontakt med Canon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Måste man ha drabbats utav felet innan man får reparera den eller lär jag vänta tills myrornas krig utbryter på skärmen?
Vart ska jag vända mig nånstans, Canon eller återförsäljaren? Jag har en Canon PowerShot A70 köpt februari-04 på cyberphoto.se. Ska jag kontakta dom då eller?
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kontakta Cyberphoto så kan de säkert leda dig vidare.
|
![]() |
![]() |